Puunmyynnillä varat korjausinvestointeihin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 20.11.2013:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto aloitti ensi vuoden budjetin käsittelyn investointien ja avustusten sekä puunmyynnin osalta. Kirkkovaltuustolle esitetään lähes 170.000 euron investointipakettia, joka sisältää Suvannon kappelin ja seurakuntakoti Marian remontit, mahdollisen lasten tilan rakentamisen kirkkoon sekä Merijärven hautausmaan suunnittelun. Suvannon kappelin remontti ajoitettaisiin vuoden alkupuolelle ja Marian kesäkaudelle. Investointisuunnitelmassa vuodelle 2015 esitetään Törmälän pöytien ja tuolien uusimista sekä alatalon remonttia. Lisäksi uusittaisiin Ylivieskan kirkon matot ja aloitettaisiin Merijärven hautausmaa rakennustyöt, joita jatkettaisiin seuraavana vuonna. Vuonna 2016 olisi tarkoitus tehdä myös Merijärven seurakuntakodin remontti. Kaikkiaan kolmen seuraavan vuoden investoinnit olisivat lähes 300.000 euroa.

Talousarvioavustuksia kirkkoneuvosto esittää annettavaksi vuonna 2014 yhteensä 55.300 euroa. Ne jakaantuvat kirkon virallisille lähetysjärjestöille, Kirkon Ulkomaanavulle, ystävyysseurakunnille,  sekä paikallisille yhteistyötä tekeville yhdistyksille ja kuoroille.

Vuoden 2014 puunmyynnit kirkkoneuvosto päätti antaa parhaan tarjouksen tehneelle Junnikkala Oy:lle. 190.000 euron myynnillä rahoitetaan ensi vuoden rakennusinvestointeja. Lisäksi neuvosto päätti käynnistää selvityksen Ely-keskuksen Metso –ohjelmaan osallistumisesta.

Kirkkoneuvosto valtuutti seurakunnan rakennustyöryhmän valmistelemaan kirkon lastentilan suunnittelemista. Kirkon takaosaan suunniteltavaa lastentilaa voitaisiin käyttää myös morsius- ja sielunhoitohuoneena.

Merijärven kappeliseurakunnan jumalanpalvelukset päätettiin pitää jatkossa pääsääntöisesti klo 13 ja talvikuukausina poikkeuksia lukuun ottamatta (mm. joulukirkko) seurakuntakodilla. Neuvosto päätti anoa tuomiokapitulilta lupaa ehtoollisjumalanpalvelusten eli messujen viettämiseen seurakuntakodilla.