Kanttoriksi hakeneet haastatteluun

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 7.5.2014:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto totesi kaikki neljä kanttorin virkaa hakenutta hakukelpoisiksi ja päätti kutsua heidät haastattelutilaisuuteen. Haastattelun lisäksi hakijat pääsevät antamaan myös laulu- ja soittonäytteet.

Kirkkoon suunniteltavan lasten-/morsiushuoneen suunnittelu siirrettiin jatkovalmisteluun. Museoviraston lausunnon mukaan hanke morsiushuoneen rakentamiseksi Ylivieskan kirkkoon on mahdollinen, mutta suunnitelma on kehiteltävä uudelleen.

Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto ovat kesäperjantait kiinni. Kirkkoneuvosto päätti kesä-elokuun aukioloajoiksi maanantaisin 9-15 ja tiistaista torstaihin 9-12. Järjestelyillä kesäaika voidaan hoitaa olemassa olevalla työvoimalla ja perjantai rauhoitetaan paperitöille.

Seurakunta on hankkimassa kirkon ympäristödiplomia. Neuvosto päätti palkata Anu Ainasojan diplomin koostamiseen. Kirkkoneuvosto hyväksyi henkilöstön kesäkauden vuosilomat ja kolehtisuunnitelman sekä hyväksyi Pyhäjokilaakson metsänhoitoyhdistyksen tarjouksen Merijärven kappeliseurakunnan metsätaloussuunnitelman laatimisesta vuosille 2015-2024. Ystävyysseurakuntamatka Aegviidun seurakuntaan, Viroon, päätettiin järjestää 12.-15.9. omakustannusperiaatteella.