Perheasiain neuvottelukeskukselle haetaan johtajaa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 29.2.2016

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti julistaa Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan viran haettavaksi 7.4. mennessä (hakuilmoitus). Haastatteluryhmään valittiin lääninrovasti Kari Tiirola, Kalajoen rovastikunnan yhteistyön johtokunnan puheenjohtaja Mauno Soronen, kirkkoherra Timo Määttä sekä kirkkoneuvoston edustajaksi Merja Jaakola. Nykyinen neuvottelukeskuksen johtaja Aila Harvala on jäämässä eläkkeelle lokakuun alusta.

Kirkkoneuvosto hyväksyi aikoinaan Inarista tulleiden evakkojen käyttöön varattujen käyttämättömien hautapaikkojen ottamisen uudelleen käyttöön Heikkilän hautausmaalla. Hautapaikat määritellään hautapaikkakartassa ja niiden tarjonnassa noudatetaan samaa käytäntöä kuin muidenkin hautapaikkojen suhteen.

Neuvosto hyväksyi vuoden 2015 toteutuneet investoinnit lisättäväksi tasekirjaan. Investointeja tehtiin yhteensä 151.000 eurolla, joka ylitti budjetin 13.500 eurolla. Kankaan kappelin remontin kustannukset ylittyivät lahovikojen korjaamisen ja koko vesikaton uusimisen vuoksi. Suvannon hautausmaan ja kappelin jätekatoksen rakentamiskulut ylittyivät, koska piha-alueelle jouduttiin tekemään samassa yhteydessä muutoksia. Merijärven kirkon hautausmaan laajennus on useamman vuoden vaativa ponnistus, josta nyt toteutettiin osa pohjatöistä ja salaojituksesta. Töiden jaksottamisen takia jouduttiin käyttämään jonkin verran enemmän varoja kuin oli varattu.

Seurakunnan edustajiksi Suomen Lähetysseuran vuosikokoukseen valittiin Jorma Kopakkala ja Hannele Aho, sekä Suomen Pipliaseuran vuosikokoukseen Kalevi Sotaheimo.