Kappalaisen viran hakuprosessi käyntiin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 31.10.2016:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti ilmoittaa Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille, että seurakunnan avoimeksi tullut kappalaisen virka Merijärven kappeliseurakunnassa voidaan julistaa haettavaksi. Merijärven kappeliseurakunnan ohjesäännön mukaan avoimeksi tulleen kappalaisen viran haltijan varsinaisena tehtävänä on hoitaa kappeliseurakunnan alueella tapahtuvaa hengellistä toimintaa ja sen lisäksi osallistua koko seurakunnan alueella tapahtuvaan seurakunnalliseen työhön.

Kirkkoneuvosto päätti käynnistää seurakunnan toimintastrategian päivityksen vuoden 2017 kevätkaudella. Strategian päivityksessä käytetään EraPro –yrityksen palveluja. Kiinteän ja irtaimen omaisuuden tarkistajien kertomus merkittiin tiedoksi toimenpiteitä varten.

Neuvosto myönsi Hannele Aholle oikeuden toimia matkanjohtajana suunnitellulla seurakuntamatkalla nimikkolähettien Päivi ja Ilkka Revon työkentälle Namibiaan keväällä 2018. Juha Niemelälle myönnettiin seurakunnan puolelta oikeus toimia matkanjohtajana seurakunnan nuorisotyön ja Ylivieskan lukion yhdessä järjestämällä Taizé-matkalla kesällä 2017.

Kirkkoneuvosto päätti hylätä Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen perheneuvojan viran täyttämisestä tehdyn oikaisuvaatimuksen. Neuvostolle annettiin tiedoksi Aegviidun ystävyysseurakunnasta tullut 3030 euron lahjoitus kirkon rakentamiseksi.