Uuden kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakunta ja toimikunnat valittiin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 12.12.2016

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto nimesi uuden kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakuntaan jäsenet: puheenjohtajaksi kirkkoherra Timo Määttä, varapuheenjohtajaksi kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Merja Jaakola, kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Marja Himanka, kaupunginarkkitehti Risto Suikkari, johtava rakennustarkastaja Leena Löytynoja, arkkitehti SAFA Ulla Rahola ja arkkitehti SAFA Janne Pihlajaniemi. Työntekijöiden edustaja valitaan työntekijäkokouksessa 11.1.2017. Kilpailusihteeriksi valittiin Kerttu Illikainen.

Uuden kirkon rakennustoimikuntaan nimettiin jäsenet: kirkkoherra Timo Määttä (pj), kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela (varapj), Kerttu Illikainen (siht.), kirkkohallituksen yliarkkitehti Antti Pihkala, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Juhani Isotalo, talousjohtaja Pentti Haikola ja työmaan valvoja. Rakennustoimikunta valtuutetaan tarvittaessa täydentämään toimikuntaa.

Uuden kirkon urkutoimikuntaan valittiin jäsenet: kirkkoherra Timo Määttä (pj), kanttori Eeva Korhonen (varapj), kanttori Teija Siirtola (siht.), Christian Ahlskog (asiantuntijajäsen), Jouko Kantola, Tuomo Hirvi, kirkkovaltuuston jäsen Ritva Nauha, talousjohtaja Pentti Haikola (osallistuu tarvittaessa).

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle kirkkovaltuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan ja hänen henkilökohtaisen varajäsenensä sekä kirkkoneuvoston jäsenten ja henkilökohtaisten varajäsenten vaalin suorittamista vuosille 2017-2018.