Ylivieskan seurakunnalle ylijäämäinen tilinpäätös

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 3.5.2017:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi viime vuoden toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esitettäväksi tilintarkastajille. Toimintakertomuksen osalta kirkkopalo käynnisti monenlaisia uusia haasteita: raunioiden raivauksen, Kirkkotalakoiden käynnistämisen ja uuden kirkon suunnittelun aloittamisen. Seurakunnan toiminta jatkui silti normaalisti. Jumalanpalvelukset siirtyivät Suvannon kappelille, mutta myös raunioille rakennettu muistokirkko on toiminut monien tilaisuuksien pitopaikkana.

Tilinpäätöksen osalta tuloslaskelma osoittaa 13 484,84 euron ylijäämää. Vuosikate oli lähes 486.000, mutta kirkon palon aiheuttaman kirkon tasearvon lähes 300.000 euron alaskirjaus lisäsi poistojen määrää. Verotulot toteutuivat 97,9 % arvioidusta ja olivat 3,69 miljoonaa. Seurakunta siirtyi vuoden 2016 alusta Kirkon palvelukeskuksen asiakkaaksi, joka aiheutti taloushallinnolle lisätöitä.

Kirkkoneuvosto jatkoi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen johtokunnan esityksestä IT-asiantuntija Matias Svartsjön työsuhdetta 28.5. alkaen toistaiseksi. Neuvosto hyväksyi myös vuoden 2017 henkilöstön lomalistan.