Kirkkoneuvosto ei esitä kirkollisveroprosentin nostoa Ylivieskassa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 28.8.2017:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle vuoden 2018 kirkollisveroprosentiksi edelleen 1,75 %. Talous hoidetaan niin, että tulot riittävät menojen kattamiseen. Neuvosto hyväksyi myös talousarvion laatimisperusteet vuoden 2018 talousarviolle. Toimintamenoja ei kasvateta tämänhetkisestä, vaan taloutta vahvennetaan tulevan kirkon rakentamista ja taseen vahvistamista varten.

Kirkkoneuvosto myönsi Marja Pisilälle eron Kalajoen rovastikunnan erityisnuorisotyönohjaajan virasta 1.7.2017 lähtien ja Seppo Viljamaalle virkavapautta Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan virasta ajalle 1.9.2017 – 31.12.2017. Markku Sakolle myönnettiin ero kanttorin virasta 1.11.2017 lähtien.