Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 13.8.2008:

Seurakuntakoti Marian ulkopuoliset remontit käyntiin

Seurakuntakoti Mariassa keväällä suoritetut sisäremontit jatkuvat elokuun lopussa ulkopuolen remontilla, jolla varmistetaan rakennuksen perustusten ja alapohjan kosteusolosuhteiden kunnossa pysyminen ja lämpöeristysten parantaminen. Vesa Östbergin laatimien suunnitelmien pohjalta Marian salaojat, sadevesijärjestelmät ja piha-alueiden kallistukset uusitaan tai kunnostetaan sekä parannetaan perustusten routaeristystä ja tehdään patolevyeristykset kellariosien kohdalle. Remontissa uusitaan myös perusvesien pumppukaivo ja sen liittymä kaupungin viemäriverkkoon.

Kirkkoneuvosto päätti rakentaa myös Kankaan kappeliin invaluiskan Mauno Löytynojan suunnitelman pohjalta. Samassa yhteydessä johdetaan kappelin kattovedet hautausmaa-alueen piiriojaan sekä parannetaan kappelin perustusten routaeristystä. Molemmat remontit toteuttaa Rakennusliike Työmies Oy.

Heikkilän toimitalon rakennushankkeen tilanne annettiin kirkkoneuvostolle tiedoksi. Rakennusten perustusten paalutus on tehty ja anturoiden valu sekä ontelolaattojen asennus ovat alkamassa. Pääurakoitsijan laatiman työaikataulun mukaan rakennuksen lämmöt on tarkoitus saada päälle ennen vuodenvaihdetta ja rakennus on valmis 30.9.2009 mennessä.

Seurakuntapastorin viransijaisuutta valittiin hoitamaan aluksi työsuhteisena Eeva-Kaisa Laakko 18.8.2008-23.6.2009 väliseksi ajaksi ja lastenohjaajan viransijaisuutta Armi Seppälä 1.8.2008-31.7.2009 ajalle.

Kirkkoneuvosto perusti työryhmän valmistelemaan Suvannon kappelin emäntä-siivoojan toimen työnkuvaa.