Ylivieskan kirkon rakentajaksi Kotikirkon rakentajat

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 23.8.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi hankintaesityksen mukaisesti kirkon rakentajaksi Kotikirkon rakentajat-ryhmittymän, johon kuuluvat Kaarron Rakennus Oy, Rave Rakennus Oy, Are Oy ja HSK-Sähkö Oy. Hankintamenettelynä käytettiin neuvottelumenettelyä. Hankintapäätöksen valintaperusteena käytettiin hinta-laatusuhdetta. Tarjouksen jätti kolme ryhmittymää. Sopimus rakentajien ryhmittymän kanssa voidaan allekirjoittaa aikaisintaan 14 vrk kuluttua hankintapäätöksen julkaisemisesta.

Kehitysvaihe käynnistyi kuluneella viikolla tilaisuudella, jossa rakennustoimikunta, heinäkuussa valittu suunnittelu-ryhmittymä, pääsuunnittelija ja projektipäällikkö olivat mukana. Valitut rakentajat liittyvät mukaan allianssin kehitysvaiheeseen syyskuun aikana. Kehitysvaiheen jälkeen kirkkovaltuusto kokoontuu tekemään mahdollisen rakentamispäätöksen vuodenvaihteen tienoilla.

Kirkollisveroprosentiksi vuodelle 2019 valtuusto päätti edelleen 1,75 %.

Kirkkotalakoot-työryhmän puheenjohtaja Leo Mehtälä kertoi kirkkovaltuustolle keräys- ja lahjoitusvaroja olevan koossa 503 321,70 euroa. Valtakunnallinen kolehti on tuottanut tähän mennessä 25 536,21 euroa.

Viimeisessä kirkkovaltuuston kokouksessa alkuhartauden pitänyt, eläkkeelle jäävä kirkkoherra, Timo Määttä kiitti valtuutettuja ja muistutti kirkkohankkeeseenkin liittyen, että Jumala voi muuttaa kaiken hyväksi. Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela kiitti kirkkoherraa hyvästä johtamisesta ja 22-vuotisesta rauhan ajasta.

Projektipäällikkö Eero Moilasen tekemä Ylivieskan kirkon aikataululuonnos syksylle 2018:

Ylivieskan kirkon aikataululuonnos syksy 2018