Kaisa Toivoniemeä esitetään talousjohtajaksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 19.11.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää, että kirkkovaltuusto valitsisi Ylivieskan ja Sievin talousjohtajan virkaan Kaisa Toivoniemen. Hakemuksen ja haastattelun pohjalta syntyneen kokonaisarvion perusteella hänen katsotaan parhaiten vastaavan viran vaatimuksiin. Toivoniemi voitti äänestyksessä Leo Mehtälän esittämän Sami Pokin äänin 7-1. Sievin seurakunnan kirkkoneuvosto antoi esitykseen puoltavan lausunnon. Kirkkovaltuusto tekee päätöksen asiasta 10.12. kokouksessa.

Avoinna ollutta Ylivieskan seurakunnan kappalaisen virkaa haki määräaikaan mennessä Jukka Kesola, Sirpa Anneli Leppäjärvi, Olli Markus Luhtasela ja Jukka Mikael Pyrhönen. Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on todennut heidät kaikki kelpoisiksi hakemaan virkaa. Kirkkoneuvosto päätti yksimielisesti kutsua haastatteluun Jukka Kesolan ja Olli Luhtaselan. Heidän työkokemuksensa ja muut ansionsa tukevat parhaiten viran vaatimuksia. Haastattelu pidetään 29.11. Suvannon kappelilla. Kirkkovaltuusto tekee päätöksen valinnasta 10.12. kokouksessa. Kirkkoneuvosto vahvisti Aki Herralan valinnan Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen IT-asiantuntijan toimeen.

Ensi vuodelle hyväksytty investointisuunnitelma keskittyy kirkon rakentamiseen. Lähtökohtana on, että kirkkoa päästään rakentamaan v. 2019 keväällä ja rakennuksen on arvioitu valmistuvan v. 2020. Kirkkovaltuusto päättää rakentamisesta vasta tulevan vuoden alussa, jolloin myös selviää kustannusarvio. Kirkkoneuvosto hyväksyi henkilöstön koulutussuunnitelman sekä talousarvioavustukset vuodelle 2019.