Tarja Koutonen Ylivieskan kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 16.1.2019:

Ylivieskan seurakunnan uuden kirkkovaltuuston ensimmäisessä kokouksessa 16.1. kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosille 2019-2020 valittiin Tarja Koutonen ja varapuheenjohtajaksi Antti Lauhikari. Valtuusto valitsi kirkkoneuvoston jäsenet vuosille 2019-2020 ja muiden hallintoelimien jäsenet koko nelivuotiskaudeksi 2019-2022.

Kirkkoneuvostonvarapuheenjohtajaksi valittiin Pekka Similä (henkilökohtainen varajäsen Olli Hiitola). Kirkkoneuvoston varsinaisiksi jäseniksi valittiin (henkilökohtainen varajäsen suluissa) Jukka Hautala (Mari Rättyä), Mauno Autio (Markku Autio), Marja Himanka (Antti Rahja), Reino Junttila (Kirsi Herranen–Somero), Merja Jaakola (Paula Haapakoski), Raili Peltokorpi (Ritva Nauha) ja Juhani Alaranta (Aarne Härö). Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Eija Nivala.

Suhteellisten vaalien lautakuntaanvalittiin Antti Rahja (Marja Himanka), Kirsi Herranen-Somero (Jorma Kopakkala) ja Samuli Savela (Janne Pelo).

Kiinteän ja irtaimen omaisuuden tarkastajiksivalittiin Juhani Isotalo (Ville Siirtola), Jorma Kopakkala (Alpo Löytynoja), Kimmo Heikkilä (Pertti Jussila).

Julistustyön johtokuntaanvalittiin puheenjohtajaksi Sakari Sorvisto (Annika Kaivosoja) ja jäseniksi Marita Haukipuro (Merja Jaakola), Veijo Pelkonen (Reino Junttila), Heta Koskinen (Aira Lehto), Mikko Himanka (Antti Rahja), Kirsi Herranen-Somero (Taru Haaga) ja Timo Katainen (Janne Pelo).

Diakoniatyön johtokuntaanvalittiin puheenjohtajaksi Juhani Isotalo (Ulla Junttila) ja jäseniksi Markku Autio (Mauno Autio), Juha Törmälä (Ville Siirtola), Kaija Arhio (Eero Virtanen), Paula Rahja (Terhi Manni), Samuli Savela (Jani Palola) ja Anna Raudaskoski (Taina Palola).

Lapsityön johtokuntaanvalittiin puheenjohtajaksi Antero Saulio (Karoliina Saukko) ja jäseniksi Janne Pelo (Reija Jokitalo), Kati Paananen (Saara Saukko), Liisa Nivala (Juho Nivala), Annika Kaivosoja (Marko Mäki), Margaretha Sorvisto (Päivi Vähäkangas) ja Jouko Pesämaa (Jaakko Keskisipilä)

Nuorisotyön johtokuntaanvalittiin puheenjohtajaksi Taru Haaga (Paula Haapakoski) ja jäseniksi Mari Rättyä (Markku Autio), Mikko Hannula (Ari Mehtälä), Hannu Leppälä (Esko Salmikangas), Ville Siirtola                      (Heta Koskinen), Pekka Lehto (Tommi Salo) ja Meri Vähäkangas (Laura Lehtola).

Lähetystyön johtokuntaanvalittiin puheenjohtajaksi Esko Salmikangas (Iida-Liisa Repo), ja jäseniksi Sirpa Hannula (Marketta Känsälä), Aira Lehto (Meri Vähäkangas), Pille Nevala (Kaarina Autio), Tatu Löytynoja (Esko Sydänmetsä), Markku Orpana (Raiko Karvonen) ja Jorma Kopakkala (Matti Harju).

Kalajoen rovastikunnan yhteistyön johtokuntaanvuosille 2019-2022 valittiin Eija Nivala (Kaisa Toivoniemi).

Merijärven kappelineuvostoonvalittiin Markku Jauhiainen (Olli Hiitola), Liisa Nivala (Eero Pohjanen), Tarja Salmela (Taneli Myllylä), Kalevi Sotaheimo (Anitta Talus), Saara Saukko (Anna-Kaija Toppila) ja Aarne Härö (Karoliina Saukko). Puheenjohtajana toimii kappalainen Janne Isomaa.

Kalle Luhtasela kertoi terveisiä Kiihtelysvaarasta, jossa on aloitettu keräystalkoot uuden kirkon rakentamiseksi syyskuussa palaneen 250-vuotiaan puukirkon tilalle. Luhtasela esitti, että kirkkoneuvosto päättäisi 5000-10000 euron lahjoituksesta Kiihtelysvaaran kirkon rakentamiseen. Paula Haapakoski esitti kokousasiakirjojen saamista sähköisiksi sekä aikakapselin sijoittamista mahdollisesti rakennettavan uuden kirkon perustuksiin. Talousjohtaja Kaisa Toivoniemi kertoi, että sähköiseen kokouskäytäntöön on tarkoitus siirtyä heti seuraavasta kokouksesta lähtien. Sakari Sorvisto esitti kirkon rakennushankkeelle omaa osiota seurakunnan kotisivuille, joka toteutetaan mahdollisimman pian.

Kirkkovaltuustolle annettiin tiedoksi kutsu uuden kirkon rakentamisen tiimoilta pidettävään iltakouluun 23. tammikuuta. Luottamushenkilökoulutus valtuutetuille pidetään 6. helmikuuta Haapajärvellä. Kirkkoherra Eija Nivala kutsui kaikki luottamushenkilöt tehtävään siunaamiseen sunnuntaina 20.1. Suvannon kappelissa pidettävän messun yhteydessä.

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuuston jäsenet yhteiskuvassa ensimmäisen 16.1.2019 pidetyn kokouksen päätteeksi. (Kuva: Jussi Leppälä)