Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 24.9.2008:

Piispantarkastus Ylivieskassa
Oulun hiippakunnan piispa Samuel Salmi saapuu 17. ja 19.10. Ylivieskaan toimittamaan piispantarkastuksen. Ohjelma sisältää perjantaina koulu- ja yritysvierailun, hartauksia sekä työntekijä- ja luottamushenkilöneuvottelun. Sunnuntain ohjelmassa on seurakunnan yhteinen messu ja yleinen piispantarkastus. Seurakunnan toiminnasta, taloudesta ja hallinnosta on jo etukäteen tehty piispantarkastuskertomus, jossa on arvioitu seurakunnan tilanne viime vuoden loppuun mennessä. Kirkkoneuvosto merkitsi tarkastuksen tiedoksi keskiviikkoillan kokouksessaan.

Henkilöstöpäätöksiä
Kirkkoneuvosto pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta virkamääräystä Eeva-Kaisa Laakolle seurakuntapastorin viransijaisuuden hoitamista varten. Suvannon kappelin ravitsemustyöntekijän tehtävät hoidetaan määräaikaisesti nykyisen henkilöstön voimin siihen asti, kun seurakunnan siivoustyön mitoitus saadaan tehtyä Heikkilän toimitalon valmistuttua. Esimiesvastuu koko seurakunnan ravitsemus- ja siivoustoimesta on pääemännällä. Ylivieskan hallinnoiman, Kalajoen rovastikunnan erityisnuorisotyöntekijän viran, kirkkoneuvosto päätti julistaa haettavaksi lokakuun loppuun mennessä hyväksyttyään nykyisen viranhaltijan, Sanna Nygårdin, irtisanoutumisen.

Suvantomessut käynnistyvät
Seurakunnan jumalanpalvelustyöryhmä on saanut valmiiksi raportin, jossa se esittää Suvantomessun toteuttamista kerran kuussa Suvannon kappelissa. Kirkkoneuvosto hyväksyi messusuunnitelman, jonka tavoitteena on jumalanpalveluselämän kehittäminen, vapaaehtoisten vastuu, tavallisen seurakuntalaisen jumalasuhteen hoitaminen, yhteisöllisyys sekä paikkakunnalle muuttaneiden ja erityisesti lapsiperheiden tavoittaminen. Ensimmäinen Suvantomessu on 12.10. klo 17.00.

Budjetille laadintaohjeet
Kirkkoneuvosto hyväksyi ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman laadintaohjeet. Työalojen toimintamenoilla on kustannustason noususta johtuva 2 % nousukatto. Toimintamenoja pyritään kuitenkin rajoittamaan kaikissa mahdollisissa kohdin, jotta kokonaismenot saadaan pysymään hallinnassa. Verotulojen arvioitu kasvu ensi vuodelle on 2,5 %.

Marian parkkipaikan laajennustöihin jo loppuvuodesta
Kirkkoneuvosto sai katsauksen rakennushankkeiden tilanteesta. Heikkilässä työt etenevät 20 työntekijän voimin aikataulussa. Seurakuntakoti Marian ulkoalueiden työt on saatu tehtyä istutuksia ja lastauskatosta lukuun ottamatta. Marian paikoitusalueen rakennushanke on viivästynyt, koska se on laajentunut käsittämään myös terveyskeskuksen koko piha-alueen perustamistöineen ja viemäröinteineen. Aluesuunnitelma on valmis, samoin viemärisuunnitelma tarkistuksen jälkeen. Urakkatarjouskilpailun jälkeen työt käynnistynevät marraskuussa.

Seurakunta myy Merijärven Keltalan palstalta vajaan viiden hehtaarin harvennushakkuuleimikon ja tarjoaa lounaan Keski-Pohjanmaan sotilaspoikien perinnekillan kirkkopyhässä 12.10. Suvannon kappelissa..