Ylivieskan seurakunta uusii ympäristödiplominsa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 3.4.2019:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti uusia seurakunnan ympäristödiplomin entisillä vuoden 2012 kriteereillä. Nykyinen on voimassa vuoden 2019 loppuun. Uusittu ympäristödiplomi on voimassa seuraavat viisi vuotta eli vuoden 2024 loppuun asti.

Pienkaivuri hautaustoimen käyttöön

Hautaustoimen käytössä olevan traktorikaivurin tilalle neuvosto päätti hankkia pienkaivurin leasing-rahoituksella. Traktoria tarvitaan talviaikana auraus- ja hiekoituskäytössä sekä kesäaikana peräkärrykäytössä. Jatkuva kaivuriosan vaihtaminen on työlästä ja aikaa vievää ja kaivuriosa alkaa olla uusimisen tarpeessa. Pienkaivurin käyttö ahtailla hautausmailla on myös näppärämpää ja helpompaa.

Joensuu Merijärven diakoniatyöntekijäksi

Merijärven diakonian virkaa (50 %) hoitamaan 29.2.2020 saakka kirkkoneuvosto päätti ottaa diakonissa Marianne Joensuun. Kirkkoneuvosto nimesi johtoryhmän, joka kokoontuu tarvittaessa asioiden valmistelua varten. Johtoryhmään nimettiin kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja sekä kirkkoherra ja talousjohtaja.

Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan rippikoulun ohjesäännön. Suomen Lähetysseuran vuosikokoukseen valittiin seurakunnan edustajiksi Jorma Kopakkala ja Esko Salmikangas sekä Suomen Pipliaseuran vuosikokoukseen Pekka Lehto. Varaedustajiksi valittiin Tatu Löytynoja ja Eija Nivala.

Kirkkohankkeen aikataulu

Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi kirkkohankkeen päätösaikataulu. Kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston iltakoulu on 15.4., kirkkoneuvoston kokous 16.4. ja kirkkovaltuuston päätöskokous 23.4. Päätös pyritään saamaan tuomiokapitulin 2.5. pidettävään kokoukseen ja kirkkohallituksen kokoukseen viikolle 21 tai 22. Jos kirkkovaltuusto tekee myönteisen rakentamispäätöksen, voi kirkon rakentaminen alkaa päätösprosessin jälkeen kesä-heinäkuun vaihteessa.