Kirkkotalakoissa 700.000 euron raja rikki

Ylivieskan Kirkkotalakoot sai 10.000 euron lahjoituksen perjantaina 15.11.2019 Oy Herrfors Ab:ltä. Lahjoituksen luovuttivat Vieskan Voima-kaukolämpölaitoksen 25-vuotisjuhlassa toimitusjohtaja Roger Holm ja voimalaitospäällikkö Tommi Salo. Lahjoitus käänsi myös uuden sivun Kirkkotalakoot-keräyksessä, sillä se käänsi keräystuoton yli 700.000 euron. Miljoonan euron tavoite on nyt paljon lähempänä. Lahjoituksen vastaanottivat Ylivieskan seurakunnan talousjohtaja Kaisa Toivoniemi, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä ja Kirkkotalakoot -keräystoimikunnan puheenjohtaja Kaija-Maija Perkkiö. Kiitospuheenvuorossa Perkkiö muistutti, että kirkkohanke on meidän ylivieskalaisten yhteinen tehtävä. ”Osallistumalla ja antamalla omaa työpanosta olemme kaikki yhdessä kirkonrakentajia. Olemme kiitollisia siitä, että myös muualla on paljon yksityisiä ja yhteisöjä, jotka haluavat omalla paikallaan osallistua ja toimia kirkkohankkeemme puolesta.”