Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 11.12.2008

Taina Koivisto rovastikunnan erityisnuorisotyönohjaajaksi
Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi Kalajoen rovastikunnan yhteisen erityisnuorisotyönohjaajan virkaan Taina Koiviston Haapajärveltä. Virka oli haettavana lokakuun loppuun mennessä edellisen viranhaltijan Sanna Nygårdin siirryttyä Ouluun Pohjanmaan Partiolaiset ry:n järjestösihteeriksi.

Kirkkovaltuustolle esitetään säästöbudjetti
Kirkkoneuvosto hyväksyi ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman kirkkovaltuustolle käsiteltäväksi ja vahvistettavaksi. Työalojen tekemien leikkausten jälkeen budjetin menot pienenivät 286.675 eurolla. Vuosikate on nyt 119.295 euroa plussalla ja ensi vuoden tulos on enää 55.910 euroa alijäämäinen.

Harjunpää perheasiain vs. johtajaksi
Perheasiain neuvottelukeskuksen johtajalle, Aila Harvalalle, myönnettiin virkavapautta 12.1.2009-4.1.2010 ajalle. Tuomiokapitulilta pyydetään virkamääräystä perheneuvoja, pastori Leena Harjunpäälle, Harvalan sijaiseksi virkavapauden ajalle.

It-aluekeskus maakuntaviestialueelle
Kirkkoneuvosto hyväksyi Heikkilän toimitalon vesi- ja viemäriliittymäsopimukset allekirjoitettavaksi sekä Merijärven rivitalohuoneiston kunnostettavaksi. Yhteisen It-aluekeskuksen mahdollista perustamista päätettiin selvittää Kokkolan ja Pietarsaaren seurakuntayhtymien ja niitä ympäröivien rovastikuntien seurakuntien kanssa. Nykyisessä alueverkossa on mukana Kalajoen rovastikunnan seurakuntien lisäksi jo osa Kokkolan rovastikunnan seurakunnista.

Kirkkovaltuustolle esitetään Merijärven ja Ylivieskan hautapaikkahintojen yhtenäistämistä. Oman paikkakunnan asukkaille hinnat ovat jo olleet kummassakin 20 euroa, mutta ulkopaikkakuntalaisten hinnat olisivat jatkossa molemmissa 100 euroa. Kirkkoneuvosto esittää valtuustolle myös ensi vuoden loppuun saakka valtuutusta tilapäisen rahoitusluoton ottamiseen 750.000 euroon saakka Nordea Pankki Oy:n shekkitililuoton voimassaololla.