Heikkilän toimitaloon uudet kalusteet

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 18.8.2009

Ylivieskan seurakunnan talouden toteutuma alkuvuoden osalta heinäkuun loppuun oli odotettua parempi. Verotuloissa oli 1,8 % kasvu, eikä yhteisöverotulojen laskukaan ollut kuin 18,6 %. Käyttötalousmenojen toteutuma oli myös maltillinen 62 %. Heikkilän toimitalon rakennushanke on myös pysynyt budjetoidussa. Rakennushankkeen lainatarve jäänee vähän alle 5 miljoonaan euroon. Heikkilän toimitalon luovutusaika on syyskuun lopussa. Viimeistelytyöt ovat menossa, mutta aikataulu on erittäin tiukka.

Kirkkoneuvosto päätti hankkia uudet kalusteet koko valmistuvaan toimitaloon mikrobeista johtuvien terveysriskien välttämiseksi. Myös toimitalolle tehdyt nimiehdotukset ja Ouluntien sivulle esitetty logo-ehdotus olivat neuvoston käsittelyssä, mutta jäivät pöydälle.

Kirkkoneuvosto nosti Joonaalan kämpän yöpymismaksua 20 euroon ja päätti kämpän luovuttamisesta vain täysi-ikäisten käyttöön. Taloudellisen tilanteen vuoksi neuvosto ei myöntänyt rahallista apua kansainvälisten insinööriopiskelijoiden kotouttamisen helpottamiseksi, mutta seurakunta pyrkii huomioimaan asian toiminnassaan. Suvannon hautausmaan uurna-alueen muistokiven hankinta toteutetaan syksyn aikana.