Ylivieskan seurakuntavaaleissa 49 ehdokasta

Ylivieskan seurakuntavaaleissa on ehdokkaana 49 seurakuntalaista yhteensä kolmella listalla. Naisia ehdokkaista on 22.
   Laajan valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Liisa Alaluusua, Hannele Alasuutari, Kaija Arhio, Tuomo Haikola, Mikko Hannula, Eero Hautamäki, Johanna Hietala, Marja Himanka, Tuomo Hirvi, Kerttu Illikainen, Juhani Isotalo, Erkki Kangaskortet, Kalle Luhtasela, Iina Matikainen, Timo Matinlauri, Mikko Matkoski, Pille Nevala, Ilpo Nurmenniemi, Veijo Pelkonen, Ritva Pärkkä (Merijärvi), Pekka Similä, Antti Rahja, Tuomo Sallinen, Toivo Savukoski (Merijärvi), Sari Sorvisto, Miika Sumela, Päivi Vainiotalo ja Tiina Yppärilä (Merijärvi). Kaikkiaan tällä vanhoillislestadiolaisia ja demareita lukuun ottamatta eri herätysliikkeitä, seurakuntalaisia ja puolueita edustavalla listalla ehdokkaita on yhteensä 28.
   Kristillisten perusarvojen puolesta –valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Juhani Alaranta (Merijärvi), Ismo Iso-Heiniemi, Reija Jokitalo, Anita Kallio, Timo Katainen, Samuli Kärkinen, Paula Ollila, Kati Paananen, Janne Pelo, Jari Rautakoski, Raimo Saukko (Merijärvi), Maria-Leena Savela, Matti Sillankorva. Tällä vanhoillislestadiolaisista seurakuntalaisista koostuvalla listalla on yhteensä 13 ehdokasta.
   Kansankirkkoa rakentamaan –valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Teija Autio, Marja Kauppinen, Maija-Liisa Kitinoja, Jorma Kopakkala, Terttu Mällinen, Erkki Ojakangas, Antti Tokola ja Riitta-Päivikki Viitanen. Tällä sosiaalidemokraattien listalla on yhteensä 8 ehdokasta.
   Äänioikeutettujen lukumäärä Ylivieskan seurakunnassa on 10 836, joista ensi kertaa äänestäviä 16-17 –vuotiaita äänioikeutettuja on 403. Kirkkovaltuustoon 14.-15. marraskuuta pidettävillä vaaleilla valitaan 27 valtuutettua.
   Ylivieskan seurakunnan nykyisistä kirkkovaltuutetuista ehdokkuudesta luopui yhteensä 13.