Ylivieskan seurakunnalle alijäämäinen budjettiesitys

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 8.11.2010:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman kirkkovaltuuston käsiteltäväksi. Noin 116.000 euroa alijäämäisen budjetin vuosikate on kuitenkin 270.000 euroa plussalla. Seurakunnan taloustilanne on tällä hetkellä kohtuullinen. Ansiotulojen osalta verotulokertymät ovat laskeneet edellisestä vuodesta lähes prosentin, yhteisöverotulojen taas kasvaessa 10 %. Ensi vuonna verotulojen arvioidaan kasvavan seurakunnassa 1,6 %. Budjetti on laadittu tiukan taloustilanteen pohjalta nollalinjalla. Säästöjä saadaan myös siirtämällä avoimena olevien virkojen täyttämisiä.

Kirkkoneuvosto hyväksyi mobiilivaihteen ja matkapuhelinpalvelujen jatkosopimuksen DNA Palvelut Oy:n kanssa kahdeksi vuodeksi.