Hautamuistomerkkien kunnostustarve kartoitetaan Ylivieskassa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 5.10.2011:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi työryhmän seurakunnan kunnossapitovastuulla olevien hautamuistomerkkien kunnostamiskartoitusta varten. Työryhmään valittiin kirkkoneuvoston jäsen Tuomo Haikola, yrittäjä Harri Alanko ja seurakuntamestari Teemu Savela.  Työryhmä antaa esityksen kunnostustarpeesta, menetelmistä, kiireellisyysjärjestyksestä ja kustannusarviosta lokakuun 2011 aikana. Vuoden 2012 talousarvioon varataan määräraha kunnostustöiden aloittamiseksi.
Kirkollisveroprosentiksi vuodelle 2012 kirkkoneuvosto esittää –valtuustolle edelleen 1,75.

Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnalle Varhaisen tukemisen mallin, jonka tarkoituksena on henkilöstön työhyvinvoinnin tukeminen. Ennakoiva ja varhainen reagoiminen sekä puheeksiottaminen takaavat työntekijöille riittävän ja oikea-aikaisen tuen työssä selviytymisessä ja työkykyongelmissa.

Kirkkoneuvosto valitsi diakoni Jaana Tuomen hoitamaan tilapäisesti johtavan diakonian viran tehtäviä 1.10.2011- 31.8.2012 väliseksi ajaksi.Neuvosto hyväksyi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen johtokunnan esityksen IT-asiantuntijoiden tehtävänkuvauksista ja palkkauksen määrittävistä vaativuusryhmistä.