Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 26.09.

Perheasian neuvottelukeskuksen johtajaksi Aila Harvala

Kalajoen rovastikunnan perheasian neuvottelukeskuksen johtajaksi valittiin yhteistyön johtokunnan yksimielisen esityksen pohjalta rovasti Aila Harvalan Ylivieskasta, joka oli viran ainoa hakija 28.6.2007 päättyneessä haussa. Harvala on hoitanut virkaa vt. johtajana vuodesta 2004 ja siirtyy viran vakinaiseksi hoitajaksi 1.1.2008.

Seurakunnan uuden toimitalon suunnitteluun nimettiin neljä suunnittelutyöryhmää, joiden kokoonpanoksi tulivat:
-         kalustus:  Kati Marjakangas, Leena Haikola, Anne Huttunen ja Maija-Liisa Kitinoja;
-         av – atk:  Jussi Leppälä, Sisko Jussila, Henri Oksanen, Sami Vuolteenaho ja Mikko Himanka;
-         viihtyisyys:  Oili Löytynoja, Kaarina Jaatinen, Satu Similä ja Kirsi Yli-Olli;
-         piha-alueet: Jari Jutila, Maarit Verronen, Aila Harvala ja Rauha Isotalus.
Lisäksi toimitalohankkeen ja muiden kiinteistöhankkeiden toteutusaikataulua tarkistettiin ja se esitetään kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi. Muun muassa purkutyöt siirtyvät vuodenvaihteen yli.
Törmälän kunnostustyöt nostettiin listan kärkeen, jotta leirikeskus olisi saneerauksen jälkeen käytössä ensi kesänä. Myös seurakuntakeskuksen kaavamuutosasia tulee vireille pikaisesti ja paikoitusalueen rakentaminen tapahtuisi kevättalven aikana. Muut hankkeet etenevät aiemman aikataulun mukaisesti.
Nuorisotyönohjaaja Merja Järvisen virkavapausanomus hylättiin tehtäväalueen toiminnallisiin syihin vedoten. Mm. viransijaisen saamisen ongelmat tiedostettiin.