Ylivieskan kirkkoneuvosto avoin seurakuntien yhteistyön kehittämiselle

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 16.11.2011:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston mielestä seurakuntaidentiteetin ja toiminnallisen itsenäisyyden säilyttäminen sekä seurakuntien perustehtävän turvaaminen ja taloudellisen tilanteen seuraaminen ovat tärkeitä lähtökohtia seurakuntien yhteistyön kehittämiselle. Ensi vaiheessa taloudellisten säästöjen etsimistä kannattaisi jatkaa etsimällä lisää niitä toimintoja, jotka olisi tarkoituksenmukaista järjestää yhteistyönä joko rovastikuntatasolla tai naapuriseurakuntien kesken. Ylivieskan seurakunta on valmis neuvottelemaan kaikista yhteistyömahdollisuuksista ja -vaihtoehdoista. Kirkkoneuvoston mielestä on tärkeää, että ratkaisuissa ei kiirehditä, mikä antaa mahdollisuuden myös uusien yhteistyövaihtoehtojen ja ratkaisujen etsimiselle ja löytämiselle. Tärkeää on seurata myös sitä valmistelua, jota kirkossa tehdään erilaisten yhteistyömuotojen kehittämiseksi.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi kiinteistötarkastajien tekemän listan kiinteistöjen korjaustarpeesta sekä valitsi seurakunnan edustajat itsenäisyyspäivän seppeltenlaskuun hautausmaiden muistomerkeille. Neuvosto hyväksyi myös taloushallinnon tilapäiset tehtävänmuutokset ja niistä aiheutuvat muutokset palkkaukseen.