Useita työpaikkoja avoinna Ylivieskan seurakunnassa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 9.5.2012:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti julistaa haettavaksi talousjohtajan, johtavan seurakuntamestarin ja nuorisotyönohjaajan virat sekä ravitsemustyöntekijän tehtävän. Kuluvan vuoden loppuun saakka määräaikaisena nuorisotyönohjaajan virkaa hoitava Hannele Aho päätettiin valita ensi vuoden alusta virkaan vakituisesti. Tähän virkaan kuuluvat myös lähetyssihteerin tehtävät. Virkojen määrä ei nouse nykyisestä. Talouspäällikkö Paavo Heinola ja seurakuntamestari Juhani Saukko ovat jääneet eläkkeelle ja nuorisotyönohjaaja Marika Huttu siirtyy papiksi Pellon seurakuntaan. Kirkkoneuvosto myönsi Leena Haikolalle eron Suvannon kappelin ravitsemistyöntekijän tehtävistä 30.9. alkaen eläkkeelle siirtymisen vuoksi.

Seurakunnan taloustilanne on vuoden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kohtalainen. Verotulot ovat kasvaneet 4,7 % viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta.

Kirkkoherranviraston vuosilomansijaiseksi päätettiin palkata Hanna-Leena Päivärinta. Neuvosto hyväksyi kirkkoherranviraston ja taloustoimiston sekä Merijärven seurakuntatoimiston kesäajan lyhennetyt aukioloajat. Lisäksi kirkkoneuvosto hyväksyi henkilöstön loma- ja jumalanpalvelusten kolehtisuunnitelman sekä viljelysmaiden vuokrasopimuksen ja Kaatuneiden muistopäivän seppeleenlaskijat