Sievin ja Ylivieskan seurakunnille esitetään yhteistä talousjohtajaa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 15.10.2012:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että seurakunnan talousjohtajan virka muutetaan Ylivieskan ja Sievin seurakuntien yhteiseksi talousjohtajan viraksi. Ylivieskan seurakunnan osuus talousjohtajan työajasta on 80 % ja Sievin seurakunnan osuus 20 %. Muutos astuu voimaan 1.12.2012, mikäli molempien seurakuntien kirkkovaltuustot hyväksyvät yhteisen talousjohtajan viran. Myös Sievin seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt vastaavan esityksen Sievin kirkkovaltuustolle.

Nuorisotyönohjaajan virka haettavaksi
Ylivieskan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle vuoden 2013 kirkollisveroprosentiksi edelleen 1,75. Ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman valmistelun neuvosto aloitti käsittelemällä henkilöstön kehittämissuunnitelman, kokouspalkkiot ja toiminta-avustukset.
Nuorisotyönohjaaja Elina Yli-Jylhälle on myönnetty ero nuorisotyönohjaajan virasta 31.12.2012. Kirkkoneuvosto julisti nuorisotyönohjaajan viran haettavaksi 15.11.2012 mennessä.
Neuvosto hyväksyi Kalajoen rovastikunnan erityisnuorisotyönohjaajan viran uudistetun johtosäännön 1.12.2012 alkaen.

Uutena tehtäväalueena oppilaitostyö
Kirkkoherra Timo Määttä toi neuvostolle tiedoksi, että seurakunnassa alkaa uusi tehtäväalue, oppilaitostyö. Osa-aikaisen seurakuntapastorin työajasta varataan ko. tehtäväalueelle työaikaa puoli työpäivää viikossa.
Vuonna 2013 tulee Pietari Päivärinnan kuolemasta kuluneeksi sata vuotta. Kirkkoherra Timo Määttä valittiin seurakunnan edustajaksi juhlavuoden ohjelmasuunnittelu -työryhmään.
Kerttu Kortteen irtisanoutuminen seurakuntamestarin toimesta hyväksyttiin 1.2.2013 alkaen, jolloin Korte on jäämässä eläkkeelle.
Toimistoapulainen Aino Logren-Isotalon työsuhdetta jatkettiin 31.12.2012 saakka.