Kirkkomusiikki

Kirkkokuoro keväällä 2015 kuoron 70-vuotisjuhlassa Ylivieskan kirkossa.

Kanttorit
Eeva Korhonen puh. 044-7118620 etunimi.sukunimi@evl.fi
Teija Siirtola puh. 044-7118659 etunimi.sukunimi@evl.fi

Eila Kotiaho puh. 050-3398751 etunimi.sukunimi@evl.fi (Merijärvi)

VIRSIHAKU

MUSIIKKIRYHMÄT

Kirkkokuoro

Ylivieskan kirkkokuoro on perustettu vuonna 1945. Kuoro tarjoaa seurakuntalasille mahdollisuuden käyttää musiikillisia taipumuksiaan seurakunnan musiikkielämän rikastuttamiseksi, päätehtävänään
jumalanpalvelusmusiikki. Lisäksi kuoro järjestää konsertteja, mm hengellinen toivelaulukonsertti Akustiikan salissa on tullut erityisen suosituksi. Yhteistyö naapuriseurakuntien kirkkokuorojen kanssa sekä retket kuuluvat kuoromme ohjelmaan.

Kirkkokuoro harjoittelee kanttori Teija Siirtolan johdolla torstaisin Suvannon kappelissa klo 18–20.

Gospelkuoro Riemu

Sana gospel on englantia ja tarkoittaa ilosanomaa. Kuoro on nimensä mukaisesti iloinen joukko nuorekkaita aikuisia. Kuoroon ovat tervetulleita kaikki rippikouluikäiset ja sitä vanhemmat laulajat.

Gospelkuoro Riemu on perustettu syksyllä 2016 rikastuttamaan Ylivieskan seurakunnan musiikkielämää. Riemun ohjelmisto koostuu hengellisestä rytmimusiikista, niin suomeksi kuin englanniksi laulettuna. Suomalaisten goslpelyhtyeiden kappaleet sovitettuna kuorolle on Riemun erityisalaa. Tilanteista ja kappaleista riippuen kuoro laulaa sekä bändisäestyksellä, pianosäestyksellä että a cappella, eli ilman säestystä.

Gospelkuoro Riemu harjoittelee kanttori Teija Siirtolan johdolla keskiviikkoisin klo 18.30-20 Suvannon kappelilla.

Gospelkuoro Riemu harjoituksissa Suvannon kappelilla, kuva Teija Siirtola

Lapsikuoro ja Nuorisokuoro

Lapsikuoroon ovat tervetulleita kaikki laulamisesta kiinnostuneet kouluikäiset tytöt ja pojat.

Kuoron tavoitteena on tarjota kaikille lapsille mahdollisuus yhdessä laulamiseen sekä laulamisen ilon kokemiseen. Tavoitteena on rikastuttaa seurakunnan tilaisuuksia lasten aidolla musisoinnilla.

Laulamme eri tyylisiä, mukavia ja lasten maailmaan sopivia lauluja.

Retket kuuluvat myös ohjelmaamme.

Lapsikuoro harjoittelee Marian rippikoulusalissa torstaisin klo 17-18 ja nuorisokuoro klo 18-19. Kuoroja johtaa kanttori Eeva Korhonen.

Lapsikuoro Eeva Korhosen johdolla Akustiikassa 17.3.2015

MUSIIKKITILAISUUDET
Ylivieskan seurakunta järjestää musiikkitilaisuuksia kaikenikäisille
kirkossa, Suvannon kappelissa ja Akustiikan salissa. Monipuolisesta