Konfirmaatiokuvaaminen

Kukapa meistä ei haluasi tallentaa ikimuistoisia hetkiä. Valokuvaaminen ja videokuvaaminen ovat konfirmaatiossa mahdollisia ja sallittuja asioita, kunhan muistaa toimia hillitysti ja sekä tilaisuutta että kirkkotilaa kunnioittavasti.

Valokuvaa ja videoi mieluiten vain omalta paikaltasi penkistä. Vältä liikkumista.

• Alttarialueen eli kuoriosan rauhoitamme kokonaan kameroilta.
  • Rukousten aikana toivomme, että myös sinä kuvaajana hiljennyt rukoukseen etkä kuvaa silloin.

Nuoret saapuvat ja poistuvat ristikulkueena, jonka aikana kaikki seisovat. Poistumiskulkueen jälkeen nuoret palaavat sisälle sakastin kautta rippikoulutodistusten jakoa varten. Myös tästä saat ainutkertaisia kuvia, kunhan et pidä kiirettä lähteä ulos.

Ylivieskan seurakunnan konfirmaatioista ryhmäkuvat ottavat ylivieskalaiset valokuvausliikkeet Studio Raija ja Foto Ihalainen.  Konfirmaation ryhmäkuvia voit tiedustella ja hankkia itsellesi em. liikkeistä konfirmaatiopäivän jälkeen.

Takaisin rippikoulun etusivulle