Kirkko

Kuvat Jussi Leppälä ja Eveliina Pylväs. Kysy tarkempien kuvien kuvaajatieto jussi.leppala@evl.fi

Ylivieskan kirkko.. Tapuli.. Kirkko Savisillalta, edessä Kalajoki ja Helaalan mylly.. Kirkko ruskan aikaan syyskuussa 2007.. Adventin aattona 2007.. Kuurakirkko auringonlaskussa joulukuu 2007.. Kirkon jouluseimi.. Kirkko vuodelta 1907 - kuvaaja Aarne Forsman.. Kirkon päivystäjät 2008.. Kirkon vanha Thomas Kempen maalaaman alttaritaulun osa, valokuva kehyksissä.. Kirkko talviasussaan.. Kirkko sisältä.. Kirkon alttari.. Kirkko sisältä.. Kirkon alttari.. Kirkko talviasussaan.. Alttarilla.. Kirkko sisältä.. Kirkon alttari.. Astu sisälle kirkkoon.. Kirkon palon jälkeen 26.3.2016 vietettiin piispa Samuel Salmen johdolla pääsiäisyön messua savuavien raunioiden äärellä... Hiiltyneen ristin äärellä katsomme ylhäältä tulevaa valoa. Kuva: Maiju Pieskä.. Kassakaapissa palosta selvinneet ehtoollispikarit.. Palaneen hirsiristin läpi katsomme raunioiden yli.. ”Jeesus kutsut minutkin luokse juhlapöydän. Sieltä uutta voimaa saan, sieltä ilon löydän.” (Virsikirja, lauluja nro 743:1).. Kellon kieli.. Kirkonkellot: Pikku kello nousee.. Kirkonkellot: Iso kello nousee.. Kirkonkellot: Särkyneinäkin yhdessä ehjät.. Kirkonkellot: Särkynyt sävel.. Kirkonkellot: Toivon kellot.. Kirkon rauniot touko-kesäkuun vaihteessa.. Ylivieskan palaneen kirkon isomman kellon soitto avasi Slush-tapahtuman 1.12.2016 Helsingin Messukeskuksessa (Kuva: @NasdaqHelsinki).. Ylivieskan palaneen kirkon isomman kellon soitto avasi Slush-tapahtuman 1.12.2016 Helsingin Messukeskuksessa (Kuva: @NasdaqHelsinki)..