Petroskoin suomalainen seurakunta

Lohijoen kauniin rantamaiseman puistoon, kolmen korttelin päähän rautatieasemalta, on kohonnut Petroskoin suomalaisen luterilaisen seurakunnan uusi kirkko. Kirkon käyttöönottojuhlaa vietettiin lokakuussa 2011.

Petroskoin suomalainen seurakunta
Inkerin kirkon Petroskoin seurakunta Karjalassa on Kalajoen rovastikunnan ystävyysseurakunta. Ystävyyteen sisältyy molemminpuolisuus. Vierailtu on puolin ja toisin.

Petroskoin seurakuntalaisten ja rovastikuntien seurakuntalaisten välille on muodostunut paljon ystävyyssuhteita, joita vierailut kodeissa edistävät. Pääsääntöisesti kerran vuodessa on tehty seurakuntamatka Petroskoihin. Yhteisten seurojen, jumalanpalveluksen ja avustustoiminnan lisäksi on pidetty koulutusta nuorille, pyhäkoulunopettajakursseja sekä nuorille nuorisotyön koulutusta.