LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Rakennus- ja keräystoimikunnan kokoonpanot päivitettiin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksista 28.5. ja 4.6.2019:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päivitti rakennustoimikunnan kokoonpanoa kirkkohankkeen siirtyessä suunnitteluvaiheesta toteutusvaiheeseen. Kirkkohallituksen eläköityneelle yliarkkitehti Antti Pihkalalle myönnettiin ero toimikunnasta. Rakennustoimikunnan puheenjohtajaksi valittiin kirkkoherra Eija Nivala ja varapuheenjohtajaksi kirkkovaltuuston puheenjohtaja Tarja Koutonen. Muina jäseninä jatkavat talousjohtaja Kaisa Toivoniemi, kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Antti Lauhikari, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, Kerttu Illikainen (sihteeri), Timo Määttä, Pentti Haikola, Kalle Luhtasela, Juhani Isotalo, Hannu Jussi-Pekka työntekijöiden edustajana sekä työmaalle valittava valvoja. Rakennustoimikunta voi itse täydentää jäseniä tarvittaessa. Kirkkoneuvosto hyväksyi Vison Oy:n jatkamaan kirkon toteutusvaiheen asiantuntijapalvelun tuottajana. Vison Oy on vastannut myös uuden kirkon kehitysvaiheen asiantuntijapalvelusta. Vison Oy:stä jatkavat asiantuntijoina DI Eero Moilanen ja DI Sari Koskelo.

Viikkoa aikaisemmin kirkkoneuvosto täydensi jo Kirkkotalakoot-keräystoimikunnan kokoonpanoa. Leo Mehtälälle, Matti Harjulle ja Esko Jaatiselle myönnettiin ero keräystoimikunnasta ja uusiksi jäseniksi valittiin Vesa Isosalo, Esko Salmikangas, Juha Nivala ja Kaija-Maija Perkkiö. Vanhoina jäseninä jatkavat Terttuirmeli Haapakoski, Samuli Savela ja Roope Rantala sekä Ylivieskan Kotiseutuyhdistyksestä Arja Nevanperä, Esa Koivisto, Mauri Takalo-Kippola ja Aila Rahkala. Toimikunta valitsee puheenjohtajan keskuudestaan.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Hannu Mikkolan irtisanoutumisen IT-asiantuntijan tehtävästä 24.5.2019 alkaen. Nuorisotyönohjaaja Marjo Jokitalolle myönnettiin opintovapaata 12.8.2019-31.7.2020 väliseksi ajaksi ja päätettiin julkaista viransijaisuus haettavaksi. Perheasiain neuvottelukeskuksen johtajaksi valitulle Anne Sumelalle myönnettiin virkavapautta kappalaisen virasta koeajaksi 1.8.-30.11.2019.