LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Arkkitehtuurikilpailu

Kokousasiakirjat

Arkkitehtikilpailu

Arkkitehtuurikilpailun kilpailutyöt ovat noudettavissa Ylivieskan seurakunnan toimitalo Pietarista 15.2.2018 mennessä. Asiasta on oltava etukäteen yhteydessä kilpailusihteeri Kerttu Illikaiseen, kilpailusihteeri.ylivieska@evl.fi.
The competition work for the architectural competition can be retrieved from the Ylivieska parish building "toimitalo Pietari" by February 15, 2018. You must contact the competition secretary Kerttu Illikainen in advance, kilpailusihteeri.ylivieska@evl.fi.

Arkkitehtuurikilpailu on ratkennut ja palkituille on ilmoitettu. Tulosten julkistamis- ja palkintojenjakotilaisuus oli maanantaina 6.11. klo 12 seurakuntakoti Mariassa. Tiedote tästä linkistä.

Palauteraportti viime kesän yleisönäyttelystä tästä linkistä.

Kirkkoehdotuksista 22 jatkokäsittelyyn

Ylivieskan kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakunta valitsi 214 kilpailutyöstä 22 suunnitelmaehdotusta jatkokäsittelyyn. Heinäkuun puoliväliin asti avoinna olleeseen näyttelyyn kävi tutustumassa 1735 vieraskirjaan nimensä kirjoittanutta. Palautetta kertyi runsaasti ja se käydään vielä tarkasti läpi. Arkkitehtuurikilpailun tulos pyritään julkistamaan lokakuun 2017 loppuun mennessä. Lopullisen rakentamispäätöksen tekee kirkkovaltuusto.

Näyttely kirkon suunnittelukilpailun ehdotuksista

Ylivieskan kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakunta pitää kilpailua korkeatasoisena. Suunnitelmaehdotuksia tuli yhteensä 214 eri puolilta Eurooppaa. Ehdotukset ovat nähtävissä 12.6.-14.7. välisenä aikana toimitalo Pietarin liikuntasalissa, Terveystie 11, ovi B. Näyttely on avoimena päivittäin klo 11-15. Lisäksi näyttely on avoinna 13. ja 14.7. iltoina klo 17-20.

Ehdotusten valokuvaaminen ja muu julkaiseminen on kielletty. Näyttelyä päivystää Ylivieskan Eläkeliiton väki. Yleisöllä on mahdollisuus jättää ehdotuksista palautelaatikkoon nimetön mielipide/palaute. Julkisivukuvat julkaistaan myös seurakunnan verkkosivuilla elokuussa. Palkintolautakunta kokoontuu seuraavan kerran 2. elokuuta.

Luettelo arkkitehtuurikilpailuun osallistuneista suunnitelmaehdotuksista

Arkkitehtuurikilpailun ohjelma ja muut asiakirjat

Ylivieskan kirkon kilpailuohjelma
Liite 1.1. Kantakartta
Liite 1.2. Kantakartta (dwg)
Liite 2 Ortoilmakuva
Liite 3 Kartta kunnallisteknisestä verkostosta A3-koko 1:1000
Liite 4 Maanpinnan korkeudet kilpailualueella A3-koko 1:1000
Liite 5 Viistoilmakuvia kilpailualueelta, kuvat 1-2 Arto Vähäkangas, 3-8 Samuli Kärkinen
Liite 6 Näkymäkuvia kilpailualueelta, kuvat Risto Suikkari
Liite 7 Julkisivupiirustuksia/ valokuvia naapuritaloista, kuvat Risto Suikkari
Liite 8 Maaperän kairausdiagrammit kirkkopuistosta
Liite 9 Kaupunkikuvaselvitys 2007
Liite 10 LAVA Lapsivaikutusten arviointi, Kirkkohallituksen julkaisu 2015:21
Liite 11 SAAVU Saavutettavuusohjelma, Kirkkohallituksen julkaisu 2012:2

Kilpailuohjelmaan 15.3.2017 mennessä tulleet kysymykset ja niihin vastaukset liitteineen

Aikaisemmat tiedotteet:

Uuden kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakunta

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto nimesi 12.12.2016 uuden kirkon suunnittelukilpailun palkintolautakuntaan jäsenet: puheenjohtajaksi kirkkoherra Timo Määttä, varapuheenjohtajaksi kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Merja Jaakola, kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Marja Himanka, kaupunginarkkitehti Risto Suikkari, johtava rakennustarkastaja Leena Löytynoja, arkkitehti SAFA Ulla Rahola ja arkkitehti SAFA Janne Pihlajaniemi. Työntekijät valitsivat 11.1.2017 omaksi edustajakseen johtavan seurakuntamestari Hannu Jussi-Pekan. Kilpailusihteeriksi on kutsuttu Kerttu Illikainen.

Yleiseen kilpailuun voi tehdä suunnitelmaehdotuksia kuka tahansa. Seurakunta lunastaa viisi parasta suunnitelmaa. Suunnitelmat ovat nähtävänä seurakuntalaisille ja niistä järjestetään yleisöäänestys. Kilpailuaika on 14.2. – 15.5.2017. Kilpailu pyritään ratkaisemaan syyskauden 2017 aikana.

Tällä hetkellä ollaan määrittelemässä kilpailuohjelmaa, joka julkaistaan tällä sivulla ennen kilpailun käynnistymistä.

Kirkkoneuvosto hyväksyi arkkitehtuurikilpailun ohjelman 6.2.2017

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi palkintolautakunnan laatiman kilpailuohjelman ”Ylivieskan kirkon ja sen ympäristön arkkitehtuurikilpailu” noudatettavaksi Ylivieskan uuden kirkon arkkitehtuurikilpailussa. Ohjelma menee vielä Suomen Arkkitehtiliitto SAFA:n hyväksyttäväksi. Kilpailuohjelma julkistetaan tällä sivulla 14.2., jolloin arkkitehtuurikilpailu alkaa. Kilpailu päättyy 15.5.2017.