Piispa Andrew Gulle muistutti anteeksiantamisen tärkeydestä

Piispa Andrew Gulle - kuva: Mika KatajamäkiTansanian Viktorianjärven itäisen hiippakunnan piispa Andrew Gulle vierailee elo-syyskuun aikana Kalajoen rovastikunnan seurakunnissa. Lauantaina 31.8. piispa piti alkuhartauden ja osallistui piispansauvakävelyyn Ylivieskassa. Sunnuntaina 1.9. hän saarnasi Ylivieskan kirkossa pidetyssä sanajumalanpalveluksessa.

Piispa Gulle muistutti saarnassaan, että on opittava elämään kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kaikissa on Jumalan kuva ja kaikkia Jumala rakastaa. Ennen kaikkea on opeteltava antamaan anteeksi. Tällä hetkellä maailmassa monet itkevät, koska eivät ole saaneet kohdata anteeksiantamusta ja armahdusta. Hyvä elämä syntyy anteeksiantamuksesta.

Piispa korosti, että rakkaus näkyy siinä, mitä me teemme. ”Miten me voimme rakastaa Jumalaa, jota emme näe, jos emme pysty rakastamaan ihmistä, jonka näemme. Jos rakastamme toisiamme, on meillä yhteys Jumalaan. Siksi meidän tulee antaa anteeksi jatkuvasti.”