Jumala, luoja – kuka hän on?

Uskon abc -illassa torstaina 19.9. klo 17.30 pohditaan Eeva-Kaisa Laakon alustuksen pohjalta Jumalan olemusta. Paikka on toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmann.Tuntuuko sinusta siltä, että uskonasiat ovat vaikeita juttuja. Ja niitten pohtiminen aivan yksin ei tunnu johtavan oikein mihinkään. Kuka näistä jutuista mitenkään saa selvyyttä? Ehkä olet pohtinut itseksesi joitain seuraavista kysymyksistä. Kuka Jumala on? Voiko Jumala rakastaa juuri minua? Onko Jumalan rakkaus samanlaista kuin ihmisten välinen rakkaus? Ja mikä oikein on se juttu yhdestä Jumalasta, joka samalla on kolme? Kuinka kukaan on voinut keksiä niin merkillisiä asioita?
Toisinaan voi tuntua, että Jumala on luonut ihmiset varsin merkillisiksi. Eikö Jumala olisi voinut tehdä meistä vähemmän itsekkäitä? Vai onkohan Jumala ollenkaan luonut ihmistä? Jotkuthan väittävät, että me polveudumme apinoista. Entäs se Raamatun luomiskertomus, onko se Jumalan meille antama työmaapäiväkirja maailman synnystä? Ja eikös sen Jumalan pitäisi olla kaikkivaltias. Mutta kuitenkin maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa. Miten se oikein on mahdollista?
Nyt on mahdollista kuulla näitten kysymysten pohjalta alustusta Uskon abc-kurssin seuraavassa illassa to 19.9. klo 17.30 Ylivieskan seurakunnan toimitalossa, kokoushuone Bäckmannissa. Alustuksen jälkeen voit jakaa ajatuksia toisten kanssa pienryhmissä. Ota Raamattu mukaasi. Siitä voi olla hyötyä aiheen käsittelyssä.

Eeva-Kaisa Laakko