Pelastus tuli ja tulee – oletko valmis?

Uskon ABC-illassa 17.10. aiheena Pelastus

Kysymys pelastuksesta iankaikkiseen elämään – liittyykö se millään tavalla nykyajan ihmisen arkiseen elämään. Mihin muuhun minä pelastusta muutoin tarvitsen kuin arkisessa elämässä onnettomuuden kohdatessa itseäni.

Kristinuskossa pelastus tarkoittaa erityisesti sitä, mikä meitä odottaa tämän elämän päättymisen jälkeen; vai onko kuoleman jälkeen lainkaan elämää.

Alkaako pelastus todellakin jo kastemaljan äärellä? Miten se koskettaa pienestä pitäen meidän jokapäiväistä arkista elämäämme.

Uskon ABC-illassa 17.10. klo 17.30 toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmannissa puhutaan Pekka Lehdon hohdolla pelastuksesta.Erään pojan isä huusi kerran Jeesuksen edessä; "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!" Henkilökohtainen usko; pelastuksen välttämätön edellytys! Vai kuinka?

Olenko minä niiden joukossa, jotka jo tässä ajassa kokevat Jeesuksen Vapahtajanamme. Elänkö elämääni Jumalaa kunnioittaen ja lähimmäistä palvellen vai sitten en. Entä elämäni päättyessä. Kuulunko  siihen ryhmään jonka jäsenet kutsutaan kerran taivaan iloon vai niihin joille sanotaan; ”menkää pois te minun Isäni kirotut”. Mikä merkitys pelastuksessa on tuon Raamatun kohdan sanojalla, Jeesuksella? Onko Jeesus pelastuksemme välttämätön edellytys vai niin sanotusti ”vain välttämätön paha”. Miksi tarvitsen välittäjää itseni ja Jumalan välillä. Eikö tässä asiassa ole vain kyse täysin henkilökohtaisesta asiasta minun ja Jumalan välillä. Miksi siihen välimiestä tarvitaan.

Kysymyksiä on paljon, mutta löytyykö niihin vastauksia? Näihin ja muihin mahdollisiin kysymyksiin ehkä löydetään vastauksia Uskon ABC-kurssin kokoontumisessa 17.10. klo 17.30 toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmannissa.

Pekka-pappi