Pyhän Martin Laulajat Ylivieskan kirkossa

Pyhän Martin Laulajat ovat ottaneet nimensä Raision kirkon suojeluspyhimyksen, Pyhän Martin, mukaan. Viisijäseninen lauluyhtye on harjoitellut ja esiintynyt yhdessä yli kymmenen vuoden ajan. Yhtyeessä laulavat: Katarina Engström, sopraano, Tuija Savolainen, altto, Minna Tarvola, altto, Ismo Gröndahl, tenori, Risto Savolainen, basso. Laulajien erityisenä ilona on laaja ja monipuolinen ohjelmisto, joka ulottuu keskiaikaisesta musiikista negrospirituaaleihin, modernista kirkkomusiikista kansanlauluihin ja viihteellisempiin sävellyksiin. Konserttimatkat ovat suuntautuneet Tukholmaan, Madridiin ja Roomaan, jossa Pyhän Martin Laulajat osallistuivat Suomen piispojen ekumeeniselle pyhiinvaellukselle vuonna 2010.

Ylivieskan kirkon Niin ihanaa on ylistää -konsertissa sunnuntaina 13.10. klo 14 kuullaan Kaj-Erik Gustafssonin virsisovituksia, negrospirituaaleja, Siionin virsisovituksia Kalajokilaaksosta ja yhtyeen omaa musiikkia mm. Minna Tarvolan sanoittama ja Katarina Engströmin säveltämä Agricola –sarja, jonka viimeinen osa oli Turussa v. 2007 pidettyjen kirkkopäivien tunnuslaulu.