Virsiperinne tutuksi aikuisten virsikisalla

Suomen Kirkkomusiikkiliitto järjestää rippikoulun käyneille nuorille ja aikuisille Aikuisten virsikisan. Kisalla halutaan innostaa aikuisia ja nuoria laulamaan virsiä sekä tutustumaan suomalaiseen virsiperinteeseen. Kisa perehdyttää kirkkovuoden sisältöihin ja uskon perusteisiin sekä tukee hengellisen identiteetin vahvistumista. Virsikisaan ilmoittaudutaan joukkueittain. Jokaisessa joukkueessa voi olla kolme tai neljä jäsentä. Yksi joukkueen jäsenistä voi vaihtua kisan eri vaiheissa. Virsikisan ilmoittautumisaika on alkanut lokakuun alussa ja päättyy marraskuun lopussa. Ilmoittautua voi Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry:n verkkosivulla www.skml.fi, tai postittamalla verkosta tulostettavan ilmoittautumislomakkeen tai soittamalla liiton toimistoon (094366540). Virsikisan virret on julkaistu edellä mainitussa osoitteessa. Helmikuussa 2014 käydään seurakuntakisa, jossa valitaan seurakuntaa edustava joukkue piirikisaan. Kirkkomusiikkipiireittäin käytävä kisa on alueellamme Kalajoella 29.3.2014. Piirikisassa valitaan joukkue finaaliin joka pidetään Turun tuomiokirkossa toukokuussa.

Seurakuntakoti Mariassa pidettävässä virsi-illassa 15.10. klo 18 tutustutaan kisan virsiin ja sääntöihin. Virsi-iltaan ovat kaikki tervetulleita vaikka ei haluaisikaan osallistua kisailuun.