Lähimmäisen lounas kutsuu neljän seinän sisältä yhteiseen iloon

Yhteisvastuu 2013 auttaa yksinäisiä vanhuksia Suomessa ja Kambodžassa. Suomessa yhteisvastuuvaroin etsitään koteihinsa yksin jääneitä vanhuksia, selvitetään heidän tilanteensa ja ohjataan heitä palvelujen piiriin. Keräystuotosta 10 % käytetään paikallisen seurakunnan Yhteisvastuu –teeman mukaiseen toimintaan.

Tervetuloa!Lähimmäisen lounas on Ylivieskan seurakunnan järjestämä konkreettinen tapahtuma yksinäisten vanhusten hyväksi kevään Yhteisvastuu-keräyksen tuotolla. Se järjestetään 21.11. seurakuntakoti Mariassa yhdessä peruspalvelukuntayhtymä Kallion kotihoidon kanssa.

Kambodžassa Yhteisvastuu tukee köyhien maaseutualueiden kehityshanketta, jossa kyläyhteisöjä koulutetaan monin tavoin parantamaan elinolosuhteitaan, kuten kehittämään vesi- ja jätehuoltoa, rakennustekniikkaa sekä viljelymenetelmiä. Yhteisöjen vahvistuminen helpottaa myös vanhusten arkea.

Kansainvälisen diakoniatyön illassatorstaina 7.11. Suvannon kappelissa Kirkon Ulkomaanavun Aasian työn aluevastaava Kaarina Nieminen kertoo Kambodzhan Yhteisvastuu -kohteen kuulumisia ja siitä, miten apu menee perille.