Rovastikunnalliset perheneuvojan ja erityisnuorisotyönohjaajan virat haettavaksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti Kalajoen rovastikunnan yhteistyön johtokunnan esityksestä julistaa haettavaksi rovastikunnan perheneuvojan ja erityisnuorisotyönohjaajan virat 4.12. mennessä. Molemmat virat ovat olleet usean kuukauden ajan täyttämättä.

Ympäristödiplomia valmistellaan
Kirkkoneuvosto päätti käynnistää seurakunnan ympäristödiplomin uusimisprosessin. Edellinen diplomi vanheni vuonna 2010. Diplomia valmistelevaan ympäristötyöryhmään valittiin työntekijöistä ympäristövastaava Hannu Jussi-Pekan lisäksi Satu Similä, Marjo Jokitalo, Heidi Vuolteenaho, Oili Löytynoja, Antti Sakko ja Pentti Haikola sekä luottamushenkilöiden edustajiksi Ismo Iso-Heiniemi ja Iina Matikainen. Työryhmä voi kutsua asiantuntijajäseneksi Ylivieskan kaupungin ympäristösihteerin. Kirkkoneuvosto päätti asettaa ympäristödiplomin uusimiselle takarajan niin, että työ olisi valmis vuoden 2014 loppuun mennessä.

Ylivieskan edustajat Henkisen huollon valmiusryhmään
Kirkkoneuvosto päätti, että Ylivieskan seurakunta osallistuu Kirkon Henkisen Huollon valmiusryhmän toimintaan Kokkolan ja Kalajoen rovastikuntien yhteistoiminta-alueella HeHu Keski-Pohjanmaan yhteistoimintasopimuksen mukaisesti. Seurakunnan edustajiksi valmiusryhmään valittiin Satu Similä (HeHu -johtoryhmän jäsen), Sari Viitala, Kati Marjakangas ja Juha Niemelä. Seurakunnan toiseksi lapsiasiahenkilöksi aikaisemmin valitun Kati Marjakankaan lisäksi valittiin kirkkoneuvoston jäsen Sari Sorvisto nykyisen valtuustokauden, vuoden 2014 loppuun asti.

Tuomiokapitulille pyyntö pappisvirkojen väliaikaisesta järjestelystä
Kirkkoneuvosto päätti puoltaa kappalainen Anne Sumelan Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta anomaa virkavapautta ajalle 27.11.2013 – 10.10.2014. Samalle ajalle pyydetään tuomiokapitulilta virkamääräystä seurakuntapastori Veli Matti Linnanmäelle Ylivieskan seurakunnan määräaikaiseen vs. kappalaisen virkaan ja seurakuntapastori Eeva-Kaisa Laakolle virkamääräystä Ylivieskan seurakunnan määräaikaiseen vs. seurakuntapastorin virkaan. Lisäksi neuvosto pyytää pastori Marika Hutulle virkamääräystä Ylivieskan seurakunnan määräaikaiseen osa-aikaiseen (60 %) vs. seurakuntapastorin virkaan ajalle 1.1. – 10.10.2014.

Merijärven jumalanpalvelukset yhdeltä
Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi Merijärven kappelineuvoston päätös Merijärven kirkossa pidettävien jumalanpalvelusten pitäminen pääsääntöisesti sunnuntaisin klo 13. Talvikuukausina Merijärven jumalanpalvelukset pidetään poikkeuksia lukuun ottamatta (mm. joulukirkko) seurakuntatalolla.
Neuvosto päätti tarjousten perusteella vuoden 2013 metsäharvennusten puukaupasta UPM:n kanssa.
Lisäksi kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle uuden jäsenen valitsemista Riitta Viitasen tilalle diakoniatyön johtokunnan jäseneksi ja lähetystyön johtokunnan varajäseneksi jäljellä olevaksi toimikaudeksi.