Kahden maan kansalaisena

Uskon ABC –illassa torstaina 14.11.  klo 17.30 toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmanissa aiheesta ”Maailmassa, mutta ei maailmasta” alustaa Ritva-Elina Pylväs. Illan ohjelmassa on lisäksi iltapala, alkurukous, ryhmäkeskustelua ja iltahartaus.Kristitty elää tietoisena kuulumisestaan sekä tämänpuoleiseen että tuonpuoleiseen maailmaan. Tämänpuoleinen on näkyvä, tuonpuoleinen näkymätön. Vai onko se sittenkään näkymätön? Miten kristityn tulisi elää niin, että Jumalan valtakunta tulisi todeksi ja näkyväksi oman arkemme keskellä?

Tätä kysymystä kokoonnumme pohtimaan seuraavassa  Uskon ABC -illassa torstaina 14.11.  klo 17.30 toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmanissa. Illan ohjelmassa on lisäksi iltapala, alkurukous, ryhmäkeskustelua ja iltahartaus.

Millä tavalla ”kahden maan kansalainen”   suhtautuu maalliseen esivaltaan, lakeihin ja järjestykseen? Miten kristitty  ratkaisee tilanteen, jossa oman edun mukaista olisi  yrittää hyötyä toisen kustannuksella? Tai  kiertää lakia?  Mitä Raamatun ”viljelemään ja varjelemaan” merkitsee tämän päivän kristitylle?

Usko ei ole muusta elämästä irrallinen osio, vaan se on kaiken perusta. Uskosta käsin nousevat valintamme ja tekomme.   Pohdimme illan aikana myös oman uskonelämän hoitamista sanan, sakramenttien, rukouksen ja seurakuntayhteyden kautta.

Ritva-Elina Pylväs