Chorus Valliksen joulukonsertti Ylivieskan kirkossa

Kamarikuoro Chorus Vallis konsertoi ensi keskiviikkoiltana 4. joulukuuta klo 19 Ylivieskan kirkossa. Kuoron ohjelmassa korostuu erityisesti adventtiaikaan kuuluva joulun odotus.  Kuoro esittää tuttujen adventti- ja joululaulujen ohella myös muutamia uudempia nykysäveltäjien, kuten Kari Tikan, Juhani Komulaisen, Olli Vehkavaaran ja Antti Nissilän joululauluja. Tikalta kuullaan kaksi profeetta Jesajan tekstiin sävellettyä laulua Meille on syntynyt Vapahtaja ja Hoosianna, Komulaiselta Joulun odotus, Vehkavaaralta Joulukellot ja Nissilältä Hiljainen Gloria.

Kuoron solisteista kuullaan keskiviikon konsertissa Kirsi Kääntää, Sami Vuolteenahoa ja Petri Sipilää. Konsertin lopuksi lauletaan yhdessä yleisön kanssa Hoosianna-hymni.

Chorus Vallis-kuoroa johtaa dir.cant. Soili Autio, urkusäestyksestä vastaa Eeva Korhonen ja pianosäestyksestä Pia Räihälä.