Kirkossa yli 8000 kävijää joulukuussa

Adventin ja joulun aika on parasta kirkossakäynnin aikaa. Joulukuun aikana Ylivieskan kirkossa kävijöiden määrä nousi huomattavasti edellisestä vuodesta. Kirkossa kävi joulukuussa yhteensä 8080 kirkkovierasta (7314 vuonna 2012) jumalanpalveluksissa, kauneimmissa joululauluissa, jouluhartauksissa, konserteissa, lastenkirkoissa ja koululaiskirkoissa. Näitä tilaisuuksia kirkossa pidettiin yhteensä 29. Kirkko täyttyi viimeistä sijaa myöten kolme kertaa: kolmannen adventin Kauneimmissa joululauluissa sekä jouluaaton ja jouluyön jumalanpalveluksissa. Joulukuun jumalanpalveluksiin kirkossa osallistui yhteensä 3104 ihmistä.
Luvuista puuttuvat seurakunnan muissa tiloissa tai kouluilla sekä laitoksissa pidetyt tilaisuudet.
Koko viime vuoden aikana kirkon tilaisuuksissa kävi yhteensä 27.494 ihmistä.

Ylivieskan kirkko täyttyi joulukuussa viimeistä sijaa myöten kolme kertaa. Ensimmäisestä adventtisunnuntaista lähtien jumalanpalvelukset muuttuivat messuiksi ja niitä suunnittelemassa ja toteuttamassa on mukana entistä enemmän vapaaehtoisia seurakuntalaisia. Kuva: Hannu Jussi-Pekka Jäsenien ja kotisivulla kävijöiden määrät kasvoivat

Ylivieskan seurakunnan väkiluku kasvoi viime vuoden aikana 73 jäsenellä. Väkimäärä oli vuoden lopussa 14288 jäsentä. Kastettuja oli 224 ja kuolleita 119. Kirkollisia vihkimisiä oli 52. Tarkistetut luvut saadaan kirkon jäsentietojärjestelmästä helmikuuhun mennessä.

Seurakunnan kotisivuilla oli keskimäärin 346 päiväkävijää joulukuussa (250 vuonna 2012). Eniten kävijöitä oli ensimmäisenä adventtisunnuntaina, yli 600, joista suuri osa nettiradion kuuntelijoita.