Anna sanan kiertää – ekumeeninen raamattutapahtuma Ylivieskassa 4.-6.5.2007

Mikael Agricolan juhlavuonna Suomen Pipliaseuran ekumeeninen raamattutapahtuma pidetään Ylivieskassa 4.-6.5.2007. Tapahtumassa oman aikamme agricolia edustaa vepsäläinen raamatunkääntäjä Nina Zaiceva.Zaicevan puheenvuorot kuullaan vepsänkielisen Uuden testamentin julkistamisjuhlassa sekä yhdessä kanavatyöskentelyssä, lauantaina 5.5.2007. Lehdistön haastateltavana Nina Zaiceva on tiedotustilaisuudessa torstaina 3.5 klo 9.00, Ylivieskan seurakuntakodilla. Vepsän käännöstyö on osa Raamattu Suomen Suvulle –hanketta, jossa Raamattua käännetään 12 suomensukuiselle kielelle Venäjällä.
Ekumeeninen  raamattutapahtuma välittää ajankohtaisia kuulumisia raamatunkäännöstyöstä myös muualta maailmalta sekä innostaa ihmisiä lukemaan omalla äidinkielellämme olevaa sanaa. Tähän mennessä Raamattu on käännetty 429 kielelle, Uusi tai Vanha testamentti 1146 kielelle ja vähintään yksi raamatunkirja on saatavissa 2426 kielellä.
Ylivieskan tapahtuman järjestävät yhdessä Ylivieskan seurakunta, Suomen Pipliaseura ja Pohjanmaan Pipliaseura. Ohjelmaa on perjantai-illasta sunnuntai-iltapäivään Ylivieskatalo Akustiikassa ja Ylivieskan kirkossa ja seurakuntakodissa. (www.bible.fi/raamattutapahtuma/ , www.evl.fi/srk/ylivieska/ ).
Suomen Pipliaseura on maamme vanhin kristillinen järjestö ja yksi kirkon seitsemästä virallisesta lähetysjärjestöstä. Se perustettiin vuonna 1812. Suomen Pipliaseuran tehtävä on edistää Pyhän Raamatun levittämistä, kääntämistä ja käyttöä Suomessa ja kaikkialla maailmassa.

Anna sanan kiertää Suomen Suvun mailla
Raamattutapahtuman ulkomaisena vieraana on tänä vuonna raamatunkääntäjä Nina Zaiceva Petroskoista. ”Tämä on tärkeä vaihe vepsäläisille. Alussa oli Sana. Nyt Sana on meilläkin”, vepsänkielisen Uuden testamentin kääntäjä Nina Zaiceva iloitsee.
Vepsänkielisen Uuden testamentin julkaisujuhlia vietetään huhtikuun lopussa Petroskoissa ja lauantaina 5.5 klo 16. Ylivieskatalo Akustiikassa Ylivieskassa.

Tässä ”Anna sanan kiertää” –raamattujuhlassa on paikalla myös piispa Samuel Salmi. Nina Zaiceva kertoo kuulumisia vepsäläisten keskuudesta myös lauantain kanavatyöskentelyjen aikana.
Alkuseurat perjantai-iltana 4.5  klo 19. Ylivieskan kirkossa aloittaa viikonlopun tapahtumat.
Raamattutapahtuman yhteinen avaus tapahtuu Ylivieskatalo Akustiikassa(os. Koulukatu 2B) lauantaina klo 9. Mukana ovat Ylivieskan kaupungin ja Pipliaseuran edustajat. Anna sanan kiertää –raamattujuhlaa vietetään Ylivieskatalossa lauantaina klo 16. Mukana on mm. piispa Samuel Salmi  ja raamatunkääntäjä Nina Zaiceva.
Musiikin voimalla –konsertti kuullaan Ylivieskatalossa lauantaina klo 18. Konsertissa esiintyvät Toukomettiset-kuoro, Kokkolan evankelinen kuoro sekä Raudaskylän sekakuoro.
Sunnuntaina raamattutapahtuma näkyy myös lähiseudulla, kun Pipliaseuran edustajat ovat mukana monissa jumalanpalveluksissa.
Raamattutapahtuman päätöstilaisuus pidetään klo 12.30 seurakuntakoti Mariassa.