Päivitä Piplia, Jaakob 23.–25.5.2014, Kokkola

Tänä vuonna kokoonnutaan Kokkolaan. Ekumeenista raamattutapahtumaa Päivitä Piplia, Jaakob vietetään viikonloppuna 23.–25. toukokuuta. Tervetuloa mukaan kaikki Raamatun sisällöistä, ajankohtaisista raamatunkäännöshankkeista ja muusta työn vaikutuksesta kiinnostuneet!

Monipuolinen ohjelma kattaa avajaisten ja pääjuhlan lisäksi erilaisia konsertteja ja muuta musiikkiohjelmaa, raamattutunteja, raamattuvaellusta sekä ulkoilmatilaisuuksia. Ohjelma ottaa huomioon kaikenikäiset, myös lapsille ja nuorille löytyy omaa ohjelmaa.

Avajaisillan konsertissa esiintyy mm. Nina Åström. Juhlilla on myös mahdollisuus tavata Kambodžan, Vietnamin ja Laosin Pipliaseurojen johtaja Arun Sok Nhep, joka kertoo Mekongin alueella, vaikeissa olosuhteissa ja jopa turvallisuuden kustannuksella tehtävästä raamattutyöstä. Myös suomensukuiset käännökset ovat esillä osana Pipliaseurojen raamatunkäännöshanketta, jossa valmistuu 100 uutta raamatunkäännöstä 1000 päivän aikana.

Sunnuntain suomenkielisen messun toimittaa piispa Samuel Salmi ja siinä saarnaa piispa Björn Vikström, joka saarnaa myös ruotsinkielisessä messussa. Yle radioi molemmat messut.

Päivitä Piplia, Jaakob -tapahtuman järjestäjinä toimivat Kokkolan paikallisseurakunnat, Pohjanmaan Pipliaseura sekä Suomen Pipliaseura. Lauantaina 24.5. Kokkolassa pidetään myös Suomen Pipliaseuran vuosikokous.

Päivitä Piplia, Jaakob liikkuu ajankohtaisissa aiheissa mutta tapahtumalla on yhteytensä myös historiaan. Pipliaseuran yli 200-vuotiset juuret linkittyvät Kokkolassa syntyneeseen Jakob Tengströmiin, joka Turun piispana myötävaikutti Pipliaseuran perustamiseen vuonna 1812. Tapahtumanimessä kulkeva Jaakob voi silti olla kuka tahansa jaakko tai jaana. Joten älä epäröi, merkitse kalenteriin: 23.–25.5. Kokkola.

Tarkempi tapahtumaohjelma julkaistaan helmikuussa. Käsiohjelma valmistuu huhtikuussa. Seuraa tietoja piplia.fi:ssä sekä Kokkolan paikallisseurakuntien verkkosivustoilla.

Katso itsesi tervetulleeksi: http://www.youtube.com/watch?v=0N-mluqjKt0