Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 19.12.2007

Ylivieskan seurakunnalle valmiussuunnitelma

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi vuoden viimeisessä kokouksessaan seurakunnan valmiussuunnitelman. Sitä on valmisteltu toista vuotta työalojen edustajista koostuvan valmiustoimikunnan toimesta. Valmiussuunnitelman tarkoituksena on turvata seurakunnan toiminta ja perustehtävän hoitaminen kaikissa oloissa. Käytännössä seurakunnalla on nyt suunnitelmat ja toimintaohjeet normaalioloista poikkeavissa olosuhteissa tapahtuvaan toimintaan. Varsinainen suunnitelma sisältää runsaasti liitteitä, joiden päivittämisvastuun kirkkoneuvosto antoi valmiuspäällikkönä toimivalle kirkkoherralle. Valmiustoimen johtoryhmään kuuluvat kirkkoherran lisäksi talouspäällikkö ja tiedotussihteeri. Valmiussuunnitelma korvaa lähes 10 vuottaa voimassa olleen suojelusuunnitelman.

Kirkkoneuvosto päätti julistaa avoimina olleet nuorisotyönohjaajan ja perheneuvojan virat uudelleen haettavaksi. Hakuilmoitukset julkistetaan tammikuun alussa.

Neuvosto sai tilannekatsauksen Heikkilän toimitalon suunnittelusta sekä Suvannon huoltorakennuksen rakennushankkeesta sekä päätti uuden atk-palvelimen hankkimisesta lähiverkon tarpeisiin.