Suvannon kappelin remontti valmis

Kohta 28-vuotiaan Suvannon kappelin remontti on valmis. Ruokasalin lattia sai uuden pinnoituksen purkamisen ja kuivattamisen jälkeen. Alapohjaan asennettiin anturit kellaritiloihin mittaamaan kosteutta ja käynnistämään tarvittaessa kuivatusimurin. Kellarin lattia maalattiin ja tilan porraskäytävä eristettiin eteistilasta. Lisäksi rakenteita tiivistettiin ja puhdistettiin ilmanvaihtokanavat.

Kirkkoneuvosto myönsi Martti Murtoperälle eron kanttorin virasta eläkkeelle siirtymisen vuoksi 1.10.2014 alkaen ja julisti auki jäävän kanttorin viran haettavaksi 22.4. mennessä.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle 15,8 hehtaarin määräalan Törmälän metsäkiinteistöstä siirtämistä Metso-ohjelmaan. Pekka Similä, Kalle Luhtasela ja Pentti Haikola valtuutettiin neuvottelemaan liito-oravahavainnon seurauksena ELY-keskuksen kanssa Hirvilammi-tilan määräalan liittämisestä Metso-ohjelmaan.

Kirkkoherra esitteli arkkitehti Kimmo Heikkilän uusimman suunnitelman kirkon lastenhoito/morsiushuoneeksi. Lisäksi neuvosto hyväksyi kuluvan vuoden rippikoulun vuosisuunnitelman ja myönsi kappalainen Tuomo Kälviälle oikeuden osallistua matkanjohtajana Ylivieskan seurakunnan ja Ylivieskan lukion järjestämälle nuorten Taizé-matkalle 18.6.-5.7.2014.