Tenorit äitienpäivän tunnelmissa

La 10.5.2014 klo 19 Ylivieskan kirkossa kajahtaa kauniisti kolmen tenorin Äideistä parhain -konsertti. Oulun seudulta saapuvat tenorit Aarno, Aatu ja Jari Taskila sekä pianisti Samuli Seppänen tulkitsevat tunteikkaasti mm. Kuulaa, Merikantoa, Kilpistä, Schubertia ja Kaskea.
 Vierailevat laulajat ovat perustaneet Tenorisävel -nimisen yhdistyksen, jonka puitteissa he konsertoivat esittäen isänmaallista-, hengellistä-, joulunajan- sekä tällä kertaa Äiti- ja rakkausaiheista Lied-musiikkia.
Yhdistyksen tarkoituksena on edistää loistokasta tenorilaulantaa kotimaassa, kannustaa nuoria tenoriäänialan laulajia musiikkiopintojen pariin sekä jakaa apurahaa tämän äänialan nuorille opiskelijoille.
Monien yrityksien ja yhteistyökumppaneiden avulla Tenorisävel ry on pystynyt toteuttamaan kaikki konserttinsa ns. hyväntekeväisyyskonsertteina, niin tälläkin kertaa. Tämänkertainen ovelta myytävä ohjelmatuotto ohjataan lyhentämättömänä Ylivieskan seurakunnan kautta tapahtuvaan diakoniatyöhön, vähävaraisille perheille.
Järjestäjät antavat vinkin erityisesti miehille; "Tulkaa puolisonne kanssa virittäytymään äitienpäivän juhlatunnelmaan, rentouttavan musiikin pariin". Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelmamaksu 10 euroa, myynti tuntia ennen ovelta.