Körttivaellus Törmälässä

Körttivaelluksesta on muotoutunut paikallinen pieni pyhiinvaellus kesän kynnyksellä.  Perjantaina 23.5. kokoonnutaan jälleen perinteiselle Körttivaellukselle Törmälän luonto- ja virkistyskeskukseen Ylivieskassa. Tälle Herättäjä-Yhdistyksen Ylivieskan paikallisosaston ja Löytyn kyläyhdistyksen järjestämälle vaellukselle ovat kaikki tervetulleita.

Vaellusilta aloitetaan leirikeskuksessa klo 17 kahvitarjoilulla, jonka jälkeen klo 18 alkavissa Siioninvirsiseuroissa puhuu Anita Leppälä ja Ilkka Repo. Kolehti kerätään Aholansaaren hyväksi.

Seurojen päätyttyä lähdetään kellojen soiton saattelemana opastetulle vaellukselle. Lyhempi reitti Törmäjärven ympäri on pituudeltaan noin 4 kilometriä ja pidempi reitti puolestaan noin 10 kilometriä. Matkan varrella on kolme nuotiopaikkaa, joilla on mehutarjoilu ja mahdollisuus omien eväiden syöntiin sekä makkaranpaistoon. Vaelluksen aikana veisataan Siioninvirsiä.

Vaelluksen päätyttyä on mahdollisuus saunomiseen ja lihaksien rentouttamiseen leirikeskuksen saunassa, jonka jälkeen nautitaan iltapalaa. Körttivaellus päättyy Tuomo Kälviän pitämään yöhartauteen.