Laulua, leivoksia, lippaita ja listoja - Yhteisvastuukeräys sai ihmiset liikkeelle

Yhteisvastuu 2014-keräystä on toteutettu Ylivieskassa kevättalven ajan perinteisen lista- ja luutakeräyksen lisäksi monin tempauksin. Ystävänpäivänä ilahdutettiin ystäviä leivoksilla 930 euron edestä. Heti seuraavana päivänä olivat liikkeellä lipaskerääjät ja tuottoa kertyi 2069 euroa. Maaliskuun kirkkomuusikoiden pääsiäisaiheinen konsertti tuotti ohjelmatuloja 524 euroa.

Huhtikuun alussa pidetyssä saattohoitoillassa alustettiin ja keskusteltiin tämän vuoden keräyksen teemasta, saattohoidosta ja oikeudesta hyvään kuolemaan. Karjalanpiirakoita, leipiä ja sämpylöitä leivottiin ja myytiin pääsiäisen alla 1244 eurolla. Huhtikuun lopussa Kansalaisopiston karaokekurssi tempaisi keräyksen hyväksi 1488 euroa Kuin taivaisiin –konsertilla. Maritta Haikolan kodin siunaamisjuhlan tupaantuliaislahjana kertyi 650 euron keräyslahjoitus. Kaikkiaan kevään aikana Yhteisvastuulle kerättiin Ylivieskassa 16.658 euroa.

Yhteisvastuun hyväksi on siis oltu liikkeellä, kohdattu ja haluttu jakaa hyvää. Vielä kerran lämmin kiitos kaikille tempauksissa mukana olleille, kerääjille ja lahjoittajille!