Juustoa ja Jumalan Sanaa - Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat Haapavedellä 5.-7.9.2014

Lähetystyö on lähimmäisenrakkautta, palvelua, auttamista, opettamista ja julistamista. Lähetystyössä edistetään rauhaa ja yhdenvertaisuutta. Vuosittain järjestettävät lähetysjuhlat sisältävät kansainvälisiä vieraita, lähetystyöntekijöiden tervehdyksiä ja eksoottista musiikkia.  Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat ovat Haapavedellä nyt ensimmäistä kertaa. Juhlien teemaksi on valittu Juustoa ja Jumalan sanaa. Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta. Mutta ei ihminen elä myöskään vain Jumalan sanasta. Tarvitaan tekoja jokapäiväisen leivän eteen: toimistoissa, kouluissa, tehtaissa, pelloilla, metsissä, siellä missä asukkaat huolehtivat jokapäiväisestä toimeentulostaan.

Tämän vuoden ohjelma sisältää muun muassa työkuulumisia Etiopiasta, maahanmuuttajatyöstä Marhabanissa sekä Raamattutyöstä Jordaniassa. Ohjelmaa on tarjolla myös lapsille ja nuorille. Tarkemmat ohjelmatiedot löydät osoitteesta: http://www.oulunhiippakunnanlahetysjuhlat.fi/.

Ylivieskan seurakunta järjestää päiväretken lähetysjuhlille lauantaina 6.9.2014. Ilmoittautumiset 29.8. mennessä vs. lähetyssihteeri Antti Ojalalle numeroon 044-7118632 tai sähköpostitse antti.ojala(at)evl.fi. Matkan aikataulut ja hinta tarkentuvat lähempänä tapahtumaa.