Ylivieskan seurakunnan ympäristödiplomin haku etenee

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 24.9.2014

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi ympäristöohjelman auditoijien tarkastettavaksi, jonka jälkeen seurakunta voi hakea ympäristödiplomia. Ympäristöohjelman avulla seurakunta tunnistaa toimintojensa ympäristövaikutukset ja paneutuu ympäristöasioiden hoitoon. Ympäristöohjelma on laadittu vuosille 2014-2018.

Kirkkoneuvosto valitsi Jonna Ypyän määräaikaiseksi kanttorin viransijaiseksi 1.11.2014 alkaen, kunnes Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on antanut kanttorin viran valinnasta tehtyyn valitukseen päätöksensä. Anu Rautio valittiin avoimeen kanttorin virkaan, mutta valinnasta tehtiin valitus Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen. Jonna Ypyä toimii ensin lokakuun ajan toimituspalkkioisena.

Kappalainen Anne Sumelalle myönnettiin virkavapaa ajalle 11.10.2014 – 15.3.2015. Kirkkoneuvosto pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta sijaisuuksien hoitamista nykyisellä henkilöstöjärjestelyllä. IT-asiantuntija Merja Heikkiselle myönnettiin virkavapaata 13.10.2014–18.6.2014 väliseksi ajaksi. Virkavapaan aikaiset tehtävät hoidetaan nykyisillä henkilöstöresursseilla.