Ylivieskan seurakuntavaaleissa äänestetään myös liikkeissä

Ylivieskan seurakuntavaalien ennakkoäänestys järjestetään 27.10.-31.10. Ennakkoäänestyspaikat ovat seuraavat: kirkkoherranvirasto, Centria (Ylivieskan ja Raudaskylän toimipisteet), Kotikartano IV, Ylivieskan terveyskeskus, Ylivieskan lukio, Prisma, Halpa-halli, Kärkkäinen, Sipilän palvelukeskus ja nuortentila Vitis toimitalo Pietarissa. Merijärvellä ennakkoäänestyspaikkoina ovat Salmenranta ja Merijärven seurakuntakoti. Varsinainen äänestyspäivä on 9.11.

Äänioikeutettu, jonka kyky liikkua tai toimia on siinä määrin rajoittunut, ettei hän pääse äänestys- tai ennakkoäänestyspaikkaan ilman kohtuuttomia vaikeuksia, saa äänestää ennakolta kotonaan. Hänen tai valitsemansa henkilön on ilmoitettava kotiäänestyspyyntö vaalilautakunnalle kirjallisesti tai puhelimitse kirkkoherranvirastoon viimeistään 24.10.2014 ennen kello 16.00. Kotiäänestyksen yhteydessä voi äänestää myös omaishoidon tuesta annetussa laissa (937/2005) tarkoitettu omaishoitaja. Kotiäänestykseen ilmoittautumislomakkeita on saatavana kirkkoherranvirastosta.