Yhteisvastuukeräyksen tuotoilla tehty hyvää

Ylivieskan seurakunta on lahjoittanut Yhteisvastuukeräyksen 2014 tuotoilla Ylivieskan terveyskeskuksen vuodeosastoille kaksi lepotuolia ja kolme saattohoitolaatikkoa. Lahjoitus sisälsi myös tyynyjä ja torkkupeittoja. Lahjoituksella on tarkoitus lisätä saattohoidossa olevien omaisten viihtyvyyttä osastoilla.

Yhteensä keräyksen tuotoilla saatiin koottua seitsemän saattohoitolaatikkoa. Laatikoita toimitetaan Ylivieskan terveyskeskuksen lisäksi Merijärven Salmenrantaan, Sipilän palvelukeskukseen, Kotikartanoon ja Suvantotuvalle. Laatikot sisältävät villasukat, hengellisiä kirjoja ja rauhallista musiikkia.

Ylivieskan seurakunnan keräystuotto oli noin 16 000 euroa, josta 10 % eli 1 665 euroa jää seurakunnan omaan kohteeseen.